چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، تهاجم و شبیخون را از مصادیق غارت فرهنگی خواند و گفت: غارت فرهنگی یک آسیب است، اما داشتن غیرت دینی راه درمان آن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در همایش تبیین پیوست فرهنگی و فرهنگ و هنر در تحقق اقتصاد مقاومتی، در بجنورد اظهار داشت: باید غیرت فرهنگی در جامعه حاکم شود که یکی از الزامات برای مقابله با غارت فرهنگی نیز داشتن غیرت فرهنگی است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در منابع دینی هم به غارت فرهنگی توجه شده است، افزود: جامعه دینی باید از غیرت فرهنگی برخوردار باشد تا بتواند در مقابل غارتگران و آنان که می‌خواهند صداقت را به غارت ببرند، بایستد.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه غارت فرهنگی و غیرت فرهنگی دو مقوله‌ای است که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد، گفت: غارت فرهنگی یک آسیب است، اما داشتن غیرت دینی راه درمان آن است.

وی با اشاره به اینکه غارت به این معناست که جامعه به سمتی حرکت کند که ارزش‌های اصیل آن استحاله شود، قهرمانان فرهنگی کمرنگ و قهرمانان بدلی جایگزین شوند، تصریح کرد: باید هوشیار باشیم تا قهرمانان بدلی به‌جای قهرمانان واقعی جایگزین نشوند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: وجود فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی نشانه وجود غیرت دینی است.

وی با تأکید بر اینکه غیرت دینی باید همیشه ما را در صحنه و در میدان، جلودار نگه دارد و با تجهیز به غیرت دینی باید در مقابل غارتگران و مهاجمان ایستادگی کرد، افزود: در جامعه ما، آنان که از ارزش‌های دینی و فرهنگی دفاع کرده و در مقابل غارتگران فرهنگی می‌ایستند، غیرتمند فرهنگی معرفی شده و دارای احترام هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: دشمن غارتگر است و تلاش دارد بنیه های اعتقادی، فرهنگی و معنوی ما را متزلزل کند، بنابراین ما باید فرهنگ غیرت دینی را در جامعه تقویت کنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اصلی ترین میدان جنگ، میدان اخلاق، تربیت، فرهنگ و سبک زندگی است، خاطرنشان کرد: باید با غیرت دینی و فرهنگی به جنگ دزدان فرهنگ، اعتقادات و اخلاق برویم تا پیروز شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha