جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسن بنیانیان

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروزه شاهد هجوم سبک زندگی غربی در جامعه هستیم، گفت: معضلات اجتماعی و سیاسی محصول کم توجهی فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حسن بنیانیان پیش از ظهر امروز در همایش تبیین پیوست فرهنگی و فرهنگ و هنر در تحقق اقتصاد مقاومتی، در بجنورد اظهار داشت: دشمنان بنیان خانواده‌های ما را هدف قرار داده و همواره درصدد ایجاد تزلزل در بنیان خانواده هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن تزلزل بنیان‌های نظام خانواده به‌عنوان سنگ بنای جامعه را هدف قرار داده است، افزود: دشمنان برای تضعیف کانون خانواده‌های اسلامی با تهاجم فرهنگی تلاش دارند تا بنیان خانواده‌ها را متزلزل کنند.

بنیانیان با بیان اینکه دشمن با تهاجم فرهنگی به دنبال دیکته کردن فرهنگ غربی در جامعه اسلامی بود تا ارزش‌ها کم‌رنگ شود، گفت: خانواده به‌عنوان واحد بنیادی و نیز سنگ بنای جامعه اسلامی و به‌عنوان کانون رشد تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ در تمام روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی دخیل است، اظهار داشت: توسعه جامعه با رفع معضلات فرهنگی میسر می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: معضلات اجتماعی که با آن مواجه هستیم نیز محصول کم‌توجهی و مدیریت نکردن در حوزه‌های فرهنگی است که باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد هجوم سبک زندگی غربی  در جامعه هستیم، گفت: باید فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه و خانواده‌ها بیش‌ازپیش تقویت شود تا بتوانیم از این حربه دشمنان سربلند بیرون بیاییم.

بنیانیان با بیان اینکه هویت یک ملت، درگرو ارزش‌های فرهنگی است، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات جامعه ریشه در مباحث فرهنگی دارد که مسئولان و متولیان امر باید نگاه خاصی به ریشه مشکلات داشته تا معضلات از جامعه رخت بربندد.

وی با تأکید بر اینکه در راستای توسعه فرهنگی در جامعه لازم است تا ضمن توسعه در بخش‌های مختلف به موضوع توسعه مهندسی فرهنگی هم جدی توجه شود، گفت: باید آسیب‌شناسی صریح و صادقانه از مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه صورت بگیرد تا این مسائل برطرف شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه توسعه فرهنگ در جامعه در گرو مدیریت راهبردی بوده و همه در پیشبرد آن سهیم هستند، افزود: بدون تردید فرهنگ کلید رفع  معضلات اقتصادی و سیاسی بوده و باید بیشتر به این حوزه توجه شده تا این مشکلات از جامعه ما رخت بربندد و این جامعه به‌سوی پیشرفت و تعالی سوق یابد.

وی با اشاره به اینکه در هر تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی باید پیامدهای فرهنگی آن مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: فرهنگ در تصمیم‌های کلان، جهت دهنده است و ازاین‌رو باید پیامدهای فرهنگی هر کار و هر تصمیم مورد توجه باشد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha