پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام صمصام الدین  قوامی

حوزه/ حکمی که رژیم آل حلیفه صادر کرده، یعنی سلب تابعیت، درهیچ حکومت دیکتاتوری حتی حکومت پهلوی سابقه ندارد، هدف مشخص است آنها می خواهند با این کار ترکیب جمعیتی بحرین را که به نفع شیعیان است عوض کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن محکوم نمودن حرکت ظالمانه رژیم بحرین در دستگیری شیخ عیسی قاسم، گفت: آینده از آن انقلاب اسلامی و مردم بحرین و رهبران دینی این کشور است.

امام جمعه پردیسان قم افزود: دشمنان اسلام و بشریت همیشه نابودند، تجربه نشان داده، هر موقع حق در مقابل ظلم ایستاد، حق پیروز شد و دشمن به اهداف خود نرسید.

استاد حوزه عنوان کرد: در حال حاضر شاهد قیام مردم بحرین می باشیم چند سالی است این حرکت ادامه دارد، با این که مردم خسته نشده اند، ادامه هم داده اند و نشان دادند با علما پیوند قوی دارند و پیرو آنان می باشند.

وی عنوان کرد: وقتی شیخ عیسی قاسم از رهبران بحرین دستگیر و حکم  تبعید آن به ترکیه و سلب تابعیت اش صادر شد، مردم از دور خانه این عالم شیعی عقب نشینی نکردند با همه زورگویی ها، عربده کشیدن های رژیم آل خلیفه و آل سعود، ایستادگی نمودند چون اعتقاد و باور به نصرت الهی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی گفت: تا کنون دشمن نتوانسته این جمع را با زور  سرنیزه، چوب و چماق عقب براند و پراکنده کند، چون  مردم بحرین می دانستند خواسته آنها حق است وحق هم گرفتنی است.

امام جمعه پردیسان قم افزود: در عین حال، رژیم آل خلیفه  دلخوش و دلگرم به حمایت انگلیس و غرب و اسرائیل  هستند و می خواهند به کمک این رژیم مردم را نسبت به عقیده و اعتقاد و حقوق خود سست کنند.

استاد حوزه عنوان کرد: انگلیسی ها همان استعمار گران و مزدورانی هستند که بحرین را که بخشی از خاک ایران بود جدا کردند،آل خلیفه باید بداند دلگرمی به وعده نخست وزیر انگلیس فایده ای ندارد، مردم بخواهند انقلابی به راه خواهند انداخت که دودمان این رژیم برباد برود و دیگر اثری از آن در خلیج فارس باقی نماند« ان وعدالله حق» که همانا نصرت الهی است.

وی  عنوان کرد: چون جنس قیام مردم بحرین از جنس علما است به همین دلیل این مردم دارای پشتوانه عظیم حوزه های علمیه قم ، نجف و علما ی سایر کشورهای مسلمان می باشند. این مردم و علما حمایت می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی افزود: درحال حاضر بزرگترین الگوی مردم بحرین انقلاب اسلامی ایران است این انقلاب با خون و حضور پررنگ علما و مردم پیروز شد، مردم بحرین برای پیروز شدن لازم است خون بدهند و از علمای خود حمایت بیشتری انجام دهند تا نهضت بیشتر و بیشتر  تداوم یابد و به سرانجام مطلوب برسد.

امام جمعه پردیسان قم افزود: حکمی که این رژیم صادر کرده یعنی سلب تابعیت در هیچ حکومت دیکتاتوری حتی حکومت پهلوی  سابقه ندارد، هدف مشخص است آنها می خواهند با این کار ترکیب جمعیتی بحرین را که به نفع شیعیان است عوض کنند.

استاد حوزه عنوان کرد: آنها در حرکت بعدی می خواهند علمای دیگری را نیز سلب تابعیت کنند تا به خواسته خود برسند.

وی  عنوان کرد: طلبه های زیادی از بحرین در ایران درحال تحصیل می باشند و آنها می بینند که حوزه علمیه قم و علما برای حمایت از آنها به پا خاسته اند و به این حمایت ها، دلگر و امید وارد می شوند تا قدم های محکم تری در مسیر راه بردارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha