جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گلپایگانی- نماینده ایلام در مجلس خبرگان

حوزه/ اگر مسئولان راه برون رفت از مشکلات موجود را راه حلی غیر از الگوی اقتصاد مقاومتی بدانند و معتقد باشند راه نجات، رفع تحریم ها به وسیله برجام و ... است، چطور می توانیم منتظر تحقق آرمان های رهبری معظم توسط آنها باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گلپایگانی، عصر امروز در اجلاسیه دوم پنجمین دوره مجلس خبرگانی رهبری در سخنانی با موضوع «آسیب شناسی الگوی اقتصاد مقاومتی»، گفت: یکی از آرمان هایی که مقام معظم رهبری بر ایجاد آن بسیار تأکید دارند، تمدن سازی نوین اسلامی است، یعنی احیای تفکر اسلام ناب محمدی که متناسب با نیازها و ظرفیت های امروز بشریتی است که از حوادث گوناگون قرنهای اخیر زخم خورده و از تمدن غرب و مانند آن دچار یأس و نامیدی است

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تمدن نوین اسلامی می تواند تحولی عظیم در جهان اسلام و دنیای امروز ایجاد کند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب جهت تحقق این خواسته، الگوی   اسلامی ایرانی را ارائه دادند.

وی در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی،  افزود: اقتصاد مقاومتی حلقه ای است از مجموعه حلقه های مختلفی که منظومه فکری معظم له را تشکیل می دهد و طرحی است که اتکاء آن به استعداد بومی کشور و ستون فقرات آن تولید داخلی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گلپایگانی ادامه داد: این الگو می تواند راه حلی برون رفت از مشکلات روز افزون مملکت باشد، اما مع الاسف آسیبی متوجه آن است که موجب اجرایی نشدن آن می شود و بارها رهبری معظم نارضایتی خود را در این مورد ابراز کرده اند، حال سؤال این است که عامل اصلی اجرایی نشدن الگوی اقتصاد مقاومتی چیست؟

وی در پاسخ افزود: حلقه مفقوده ای بین فرامین رهبری و دستگاه های برنامه ریز وجود دارد و آن تفاوت در دیدگاه هاست. اگر دستگاه های برنامه ریز خصوصاً آنها که بار اصلی اجرایی نمودن الگوی مقاومتی را بر عهده دارند، راه برون رفت از مشکلات موجود را راه حلی غیر از الگوی مقاومتی بدانند مثل آن که معتقد باشند عمده راه نجات، رفع تحریم ها به وسیله برجام و ... است چطور می توانیم منتظر تحقق آرمان های رهبری معظم توسط آنها باشیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آیا شایسته نیست مجلس خبرگان در مقابل این دو خسارت عظیم که یکی پا نگرفتن این الگوی نجات بخش که عنصری است از آرمان تمدن نوین اسلامی و دوم محروم ماندن مملکت اسلامی که با انبوه مشکلات مواجهه است و همه ناشی از اجرایی نشدن این الگو و عدم شکوفایی آثار و برکات آن است، اقدامی به عمل آورد؟

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گلپایگانی پیشنهاد داد: جهت انطباق دستگاه های برنامه ریز کشور با فرامین رهبری معظم با توجه به سخنان معظم له در اجلاسیه سابق خبرگان مبنی بر لزوم داشتن روحیه مطالبه گری است، مجلس خبرگان در تخلفات آشکار دستگاه های برنامه ریز، مطالبه گر بوده و نظارت شایسته ای را اعمال دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha