شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماینده پارلمان کنیا

اختصاصی حوزه/ نماینده پارلمان کنیا گفت: مردم باید با اتحاد و همبستگی در مقابل حاکمان بحرین بایستند و تمام دنیا اعم از مسلمانان، مسیحیان و دیگران باید علی‌رغم اختلافات‌شان دست به دست هم بدهند تا به صلح رسیده و عدالت را در بحرین برقرار سازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در روزهای پایانی سال و با نزدیک شدن به عید نوروز، ظلم و ستم رژیم آل خلیفه به مردم بی‌گناه بحرین هر روز بیشتر شده و سرکوب راهپیمایی‌هایی خیابانی مردم همچنان ادامه دارد. سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم تنها برگی از جنایات این رژیم است و بسیاری از محافل بین المللی شرق و غرب از آن انتقاد کرده‌اند، هر چند دست‌های پنهان در تلاش هستند تا حقیقت تلخ در حال وقوع در بحرین به گوش کسی نرسد.

در رابطه با اوضاع نابسامان بحرین، گفتگویی با حسن محمد مینیوها یکی از اعضای پارلمان کنیا داشته‌ایم. «مینیوها» عضو ائتلاف اصلاحات و دموکراسی، عضو کمیته مشترک رادیو و تلویزیون، و کتابخانه پارلمانی می‌باشد.

رفتار حاکمان بحرین غیرقابل پذیرش و منزجرکننده است

این نماینده پارلمان کنیا در مصاحبه با خبرگزاری حوزه گفت:‌ به نظرم رفتار حاکمان بحرین با مردم این کشور غیرقابل پذیرش و منزجرکننده است. مردم باید با اتحاد و همبستگی در مقابل حاکمان بحرین بایستند و من فکر می‌کنم که تمام مردم دنیا اعم از مسلمانان، مسیحیان و دیگر اقوام و ملت‌ها باید علی‌رغم اختلافات‌شان دست به دست هم بدهند تا بتوانند به صلح رسیده و عدالت را در بحرین برقرار سازند.

آزادی و عدالت حق تمامی ملت‌هاست

«مینیوها» خبر مربوط به استفاده ارتش بحرین از نیروهای انگلیسی و اسرائیلی را تائید کرده و در ادامه گفت: کشورهای جهان همگی باید برای آزادی بجنگند. این شیوه صحیح نیست و آزادی و عدالت حق تمامی ملت‌هاست. ما شنیده‌ایم که بعضی از حاکمان بحرین سعی دارنند روحانیون و رهبران مردمی را به زور سلب تابعیت کرده و از این کشور اخراج کنند که این پذیرفتنی نیست و قطعا با آن مبارزه خواهد شد.

وی در پاسخ به خبرنگار حوزه درباره حضور صهیونیسم در بحرین و روابط پنهان میان اسرائیل و بعضی حاکمان کشورهای عربی مانند بحرین گفت: من هم راجع به این خبرها شنیده‌ام و باید بگویم که بسیار مایه خجالت است. هر چند مردم بحرین تمام تلاش‌شان را برای آزادی به کار می‌گیرند.

این نماینده پارلمان کنیا نقش حاکمان به ویژه در کشورهای عربی و اسلامی برای نبرد با صهیونیسم را مهم دانسته و گفت: آن‌ها وظیفه دارند مردم را در برای دشمن صهیونیستی متحد سازند. من عقیده دارم شیوه پیروز شدن در مقابل دشمن اتحاد و مقاومت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha