سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله بشیر النجفی

حوزه/ ملت عراق به زودی پیروز می شود و نشانه های پیروزی ما در افق نمایان شده و این پیروزی های که توسط فرزندان عراق در جبهه ها رقم خورده همه جهان را شگفت زده کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، گروه هایی از مرکز پژوهش های تخصصی حوزه و دانشگاه در عراق، طلاب و فضلای حوزه علمیه بصره و گروهی از جوانان نجف اشرف و بصره در دیدارهای جداگانه با آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.

دیدار با مرکز پژوهش های تخصصی حوزه و دانشگاه

آیت الله نجفی در دیدار با گروه مرکز پژوهش های تخصصی حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه شریف «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ» گفتند: بر اساس این آیه از قرآن کریم، شرافت عمل به شرافت هدف و غایت آن است و بر همین اساس خداوند متعال ذکر تلاوت آیات قرآن را بر تزکیه و تزکیه را بر تعلیم مقدم داشته است و این نشان دهنده تقدم تزکیه بر تعلیم است؛ چراکه علم بدون تزکیه و پاکسازی نفس، چه بسا ضرر آن بیشتر از سودش باشد.

ایشان افزودند: حوزه علمیه علم ادیان را در اولویت خود قرار داده در حالی که دانشگاه به علم ابدان می پردازد و البته اساتید دانشگاه نیز نقش مهمی در تربیت جوانان و آماده کردن آنها برای پیشرفت کشور دارند همان گونه که حوزه علمیه نیز باید اسلام ناب را به جامعه عرضه کند.

دیدار با فضلای حوزه علمیه بصره

این مرجع تقلید در دیدار با فضلای حوزه علمیه نجف اشرف نیز گفتند: روحانیون نقش مهمی در مقابله با حملات علیه اسلام و دفاع از مکتب اهل بیت(ع) در برابر شبهات دارند و یکی از ماموریت های بزرگ روحانیون آگاهی بخشی به جامعه و نشر فضایل و سیره اهل بیت علیهم السلام در جامعه اسلامی می باشد.

ایشان افزودند: روحانیون باید مردم را به درس آموزی و عبرت گیری از سیره پیامبر(ص) و ارزش های نبوی دعوت کنند و البته حوزه علمیه تا کنون خون های زیادی در این راه تقدیم کرده است و توانسته در دفاع از خاک و مقدسات عراق در برابر تروریست های داعش پیشتاز باشد.

دیدار با جوانان بصره و نجف اشرف

آیت الله نجفی همچنین خطاب به جوانان اهل نجف و بصره تاکید کردند: ملت عراق به زودی پیروز می شود و نشانه های پیروزی ما در افق نمایان شده و این پیروزی های که توسط فرزندان عراق در جبهه ها رقم خورده همه جهان را شگفت زده کرده است.

ایشان افزودند: با وجود تمام توطئه هایی که علیه عراق صورت گرفته و می گیرد همچنان قدرتمند است، زیرا اینجا کشور امام حسین(ع) است و این چنین خواهد بود تا اینکه امام زمان علیه السلام ظهور کند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: جوانان با استعداد دانشمندان عراق باید به وظیفه خود در سازندگی کشور عمل کنند و دولت نیز باید تلاش کند از انرژی و پتانسیل جوانان حمایت کند و فضایی مناسب برای استفاده از توانایی های جوانان ایجاد کند و البته عراق علاوه بر این جوانان با استعداد ثروت های طبیعی بی نظیری نیز دارد که باید از آنها استفاده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha