شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن و عترت

حوزه/ یازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه های علمیه خواهران، اواخر اسفند ماه با برپایی مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، خانم رضوی، رئیس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران با بیان این مطلب گفت: جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران جز در بخش شفاهی که شامل حفظ و قرائت است در تمامی بخش های دیگر به صورت مجازی و آن لاین برگزار می شود.

وی ادامه داد: فراخوان ارسال آثار به مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور از مدت ها قبل انجام شده بود و تعداد زیادی اثر در بخش ها و رشته های مختلف اعلام شده به جشنواره رسیده است.

رضوی با بیان اینکه در مجموع بیش از 800 اثر به این جشنواره رسیده است تصریح کرد: 137 مقاله، 120 پایان نامه، 12 کتاب،198 اثر ادبی و 300 اثر هنری به یازدهمین جشنواره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران ارسال شده است.

رئیس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران بیان کرد:  ارزیابی و داوری این آثار انجام شده است و از نفرات برتر در مراسم اختتامیه که در تاریخ 19 اسفندماه برگزارمی شود تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به رقابت های بخش شفاهی با بیان اینکه این مسابقات در دو رشته حفظ ترتیبی و قرائت در حال انجام است عنوان کرد: مرحله مدرسه ای مسابقه قرائت با شرکت 4500 طلبه  برگزار و از هر مدرسه 4 نفر به استان معرفی شدند و پس از رقابت 800 نفر در مرحله استانی ،  برگزیدگان این مرحله متعاقبا اعلام و جهت شرکت در مرحله کشوری دعوت خواهند شد. در بخش حفظ ترتیبی نیز طلاب در سه مقطع حفظ کل، 20 و ده جزء در مرحله مقدماتی به رقابت پرداختند واز برگزیدگان درمرحله کشوری دعوت بعمل خواهد آمد. 

رضوی افزود: این مسابقات در بخش کتبی وآنلاین شامل رشته های حفظ موضوعی قرآن و نهج البلاغه، تفسیر ترتیبی نمونه و المیزان، تفسیر موضوعی با موضوع " زن در تفسیر نمونه، اخلاق در قرآن"  و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه از نامه 31 و خطبه متقین انجام می شود.

وی گفت: بخش قرائت نیز در دو رشته ترتیل و قرائت تحقیق صورت می گیرد که بانوان در مرحله نهایی در این بخش نیز با هم رقابت می کنند و نفرات برتر معرفی خواهند شد.

موضوعات مقاله نویسی در سه عرصه « اخلاق و تربیت اسلامی ،اقتصاد و معیشت اسلامی وبینش سیاسی و ترویج روحیه انقلابی »پیش بینی شده است و تمامی اساتید، فارغ التحصیلان و طلاب شاغل به تحصیل در مقاطع سطح2، سطح 3 و سطح 4  در حوزه های علمیه سراسر کشور(اعم از مدارس علمیه و جامعه الزهراء(س)) می توانند در این بخش ازجشنواره شرکت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha