سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 410646
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
برجام و مقابله با آمریکا

حوزه/ یک کارشناس مذهبی، آمریکا را غیرقابل اعتمادترین کشور دنیا دانست و گفت: برجام سندي تاريخي و كارنامه سياه آمريكا است .

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از شيراز،  حجت الاسلام مسعود قهرماني، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علميه محموديه شيراز، با اشاره به بدعهدي هاي آمريكا در مقاطع مختلف تاریخی، اظهار داشت: آمريكا با ایجاد گروه های تروریستی و حمایت همه جانبه خود از آنان، به ایجاد تنش در منطقه خاورمیانه و البته دیگر نقاط دنیا دامن می زند.

وی افزود: امروز آمریکا با حمایت های آشکار و پنهان خود از تروریسم، در اذهان بسیاری از مردم دنیا، به عنوان کشوری منفعت طلب و خودخواه شناخته شده و البته با توجه به بدعهدی در مقاطع مختلف تاریخ، نشان داده که علاوه بر آن که زبانش زبان استکباری و زورگویی است، قابل اعتماد هم نیست.

این کارشناس مذهبی با بیان این که امروزه مردم دنیا با چشم بی اعتمادی به آمریکا نگاه می کنند، گفت: اگرچه تمام تلاش آمریکا این است که خود را به عنوان کشوری صلح طلب و حافظ منافع کشورهای مختلف نشان دهد تا وجهه خود را در جوهای تبلیغاتی و رسانه های تحت امر خود بالا ببرد، اما در حقیقت و اصل قضیه به دنبال منافع خود است و این موضوع را اکثریت مردم دنیا می دانند؛ اگرچه عده معدودی ساده لوح نیز، این فریب کاری آمریکا را باور می کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که آمریکا در مسئله توافق هسته ای با ایران، بدعهدی کرد، خاطرنشان کرد: اگر كمي پيگير اخبار روز باشيم، متوجه مي شويم معاهده برجام، پايان بي فرجامي براي كشورمان داشته و اين مهم بايستي بعنوان تلنگري اساسي به جامعه سياسي و مردم كشورمان باشد كه آمريكا كشوري منفعت طلب و حيله گر است.

حجت الاسلام قهرماني افزود: آمريكا يكي از كشورهايي است كه خود را در ظاهر، به عنوان مدافع حقوق بشر معرفي مي كند، ولي مشاهده مي كنيم كه در جنگ‌هاي منطقه خاورميانه، عامل اصلي فروش صلاح هاي مرگ‌بار، کشوری جز آمريكاي جنايت كار نيست و اين خود نقض آشكار حقوق بشر است.

وي در ادامه تصريح كرد: دنياي واقعی آمريكا، در بي قانوني، بدعهدي و منفعت طلبي، خلاصه مي شود و نمي توان با چنين كشوري با زبان منطق، مذاكره و قانون سخن به ميان آورد.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر این که تفاهم نامه برجام، به عنوان كارنامه سياه كشور آمريكا محسوب می شود، گفت:  در مجموع بايستي معاهده برجام را، به صورت سندي تاريخي و به عنوان كارنامه سياه آمريكا در تعهدات بین المللی، همیشه به جهانیان نشان داد، چرا كه نقض تفاهم نامه‌هاي بين المللي و تمديد خودسرانه تحريم هاي ظالمانه، نشان دهنده چهره واقعي آمريكا است و اين مسئله مهم با سياه نمايي هاي تبليغاتي قابل پنهان شدن نيست.

313/43

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha