سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید مجید امامی

حوزه/ رئيس بنياد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمكران از انعقاد تفاهم نامه هاي مختلف با كتابخانه هاي بزرگ جهان اسلام از جمله آستان قدس رضوي خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» سيد مجيد امامي از آغاز انعقاد تفاهم نامه هاي همکاری با كتابخانه هاي بزرگ جهان اسلام خبر داد و اظهار کرد: این کتابخانه ها از حيث منابع اسنادي و همچنين تجارب توسعه اسناد چاپي و شفاهي پيشرفته هستند و ما نیز در راستاي توسعه كتابخانه تخصصي مسجد مقدس جمكران با این مراکز همکاری و تعامل خواهیم داشت.

وي افزود: هدايت و راهبري كتابخانه ها و مراكز اسناد در مسجد مقدس جمكران، در بنياد پژوهش و نشر انجام مي پذيرد و رويكرد كلي آن هم افزايي، همكاري و استفاده از فرصت هاي توسعه كتابخانه داري، كتابخواني و حفظ، مرمت و عرضه اسناد است.

رئيس بنياد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمكران اظهار كرد: يكي از مهم ترين اين مراكز سازمان كتابخانه هاي آستان قدس رضوي است كه تفاهم نامه اي را با محورها و بندهاي بسيار دقيق با اين سازمان منعقد كرديم.

امامي يكي از مهم ترين محورهاي اين تفاهم نامه را تربيت خادمين كتاب و خادمين اسناد ذيل شبكه خادمين پژوهشي مسجد در همكاري با آستان قدس رضوي برشمرد و گفت: هدف، استفاده هر چه تمام تر از ظرفيت خادمين پژوهشي در نگهداري، توسعه، حفظ و مرمت و مستند سازي اسناد است.

وي با اشاره به حمايت مسجد مقدس جمكران از فرهنگ 1400 ساله شيعي و اسلامي تصريح كرد: با توجه به اينكه در بازخواني تاریخی از مسجد مقدس جمكران كه از قرن چهارم به بعد تاسيس شده، نيازمند رويكرد اسنادي هستيم لذا با اين همكاريها به دنبال تقويت بنيه اسناد، كتابخانه تخصصي و توسعه كتابخانه ديجيتال در منابع غيرفارسي هستيم.

انتهای پیام/ش   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha