پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام امیر حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره)

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) از اجرای تئاتر «از غدیر تا فاطمیه» توسط گروه تئاتر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج، با حضور طلاب و روحانیون، در همدان خبر داد.

حجت الاسلام امیر حیدری  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان از اجرای تئاتر «از غدیر تا فاطمیه»، در سالن تئاتر ارشاد اسلامی همدان ویژه طلاب و روحانیون و خانواده های آنها خبر داد و گفت: این برنامه توسط گروه تئاتر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج، 18 اسفندماه به روی صحنه می رود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) در ادامه با اشاره به استقبال طلاب و روحانیون همدان از این برنامه گفت: این برنامه قبلا هم در حضور طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) و همچنین  مسئولان و کادر اجرایی حوزه علمیه همدان اجرا شده که مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اهمیت ورود طلاب به عرصه های هنری، خاطرنشان کرد: ما نباید فقط به نقد پبردازیم، بلکه باید به عرصه های هنری وارد شده و مصادیق درست هنر از دیدگاه اسلام را در جامعه تبیین کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری برنامه های هنری در حوزه علمیه همدان این است که بتوانیم جایگاه هنر را برای طلاب تبیین کنیم از این رو نمایشگاه آثار خطاطی حجت الاسلام هاشمی برگزار شد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) تصریح کرد: یکی از بهترین شیوه تبلیغ دین و تبیین حقایق تاریخی، استفاده از هنرهای نمایشی است، همانند فیلم هایی که در مورد اهل بیت(ع) و اولیای الهی ساخته می شود.

وی در ادامه با اشاره  به  ضرورت تبیین مساله غدیر در جوامع مسلمین اظهار داشت: تمامی مشکلات از روز غدیر و افرادی که خواستند جلوی ولایت الهی را بگیرند شروع شد.

وی با بیان اینکه مسلمانان دنیا آگاه به ولایت امیر مومنان علی(ع) نیستند گفت: وظیفه اصلی ما سربازان حضرت ولیعصر(عج) این است که جایگاه حضرت علی(ع) را در بین مسلمانان تبیین کنیم و جامعه اسلامی را به امر مهم آگاه سازیم.

وی در پایان افزود: با توجه به اینکه رسانه و هنر از قوی ترین راه های انتقال مفاهیم در جامعه هستند، لذا طلاب باید به این عرصه ها وارد شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جامعه منتقدین IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام صرفا جهت اطلاع مصنف هنوز زندست و برای تحریف یه کم زوده. اسم تئاتر«حقیقت مظلوم» بود. و صرفا جهت یاد آوری استفاده عنوانی و شخصی از این تئاتر غیر اخلاقیست یا علی
  • جامعه منتقدین IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام صرفا جهت اطلاع مصنف هنوز زندست و برای تحریف یه کم زوده. اسم تئاتر«حقیقت مظلوم» بود. و صرفا جهت یاد آوری استفاده عنوانی و شخصی از این تئاتر غیر اخلاقیست یا علی