پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم نکوداشت مقام علمی آیت الله واعظ زاده خراسانی(ره) ـ مولوی اسحاق مدنی

حوزه/ عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مرحوم آیت الله واعظ زاده خراسانی به معنای واقعی کلمه خواستار وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بود و من هیچ گاه از علمای اهل سنت نشنیده ام که بگویند این شیخ تظاهر به وحدت می کرد، بلکه همه به صداقت و اخلاص او ایمان داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، مولوی اسحاق مدنی، عصر امروز در نکوداشت مقام علمی آیت الله واعظ زاده خراسانی(ره)، موسس فقید دانشگاه مذاهب اسلامی که در محل سالن همایش شهید ماموستا شیخ الاسلام این دانشگاه مدر تهران برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم برتری انسان بر همه مخلوقات و اینکه انسان مشهود ملائک باشد را به خاطر علم انسان می داند؛ زیرا در ابتدای خلقت، خداوند متعال یک علمی را به حضرت آدم تعلیم داد که فرشتگان آن علم را بلد نبودند و به خاطر همین دارا بودن علم بود، که فرشتگان بر آدم سجده کردند؛ یعنی دلیل سجده بر آدم علم بود.

وی افزود: در رابطه با آیت الله واعظ زاده خراسانی نیز مسئله همین گونه است یعنی بزرگی و عظمت ایشان به خاطر مقام علمی او می باشد و بر همگان، درایت و مقام علمی ایشان در علوم فقهی، کلامی و تفسیر روشن است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: در عصری زندگی می کنیم که مسلمانان در علوم اسلامی و سایر علوم دیگر نه تنها عقب نیستند، بلکه پیشتاز نیز می باشند و این امر مجد و عظمت امت اسلام را می رساند؛ به عقیده بنده یکی از مواردی که موجب وحدت و تقریب امت اسلام خواهد بود علم است.

مولوی اسحاق مدنی در ادامه با اشاره به ویژگی های آیت الله واعظ زاده خراسانی(ره) گفت: ما هر موقع ایشان را می دیدم و یا به خاطر جلساتی که به منزل‌شان می رفتیم، همواره در حال مطالعه، تحقیق و علم اندوزی بود، ولی به نظرم مهترین شاخصه اخلاقی او تواضع ایشان بود.

 این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود، با اشاره به حفظ وحدت امت اسلامی از منظر آیت الله واعظ زاده خراسانی(ره)، گفت: او عالمی بود که به معنای واقعی کلمه خواستار وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی بود و من هیچ گاه از علمای اهل سنت نشنیده ام که بگویند این شیخ تظاهر به وحدت می کند، بلکه همه به صداقت و اخلاص او ایمان داشتند و تصدیق‌ش می کردند.

313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha