پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری

حوزه/ اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه های علمیه خواهران با پیام تصویری آیت الله سبحانی و با حضور برگزیدگان این دوره در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رضا اسکندری امروز در یازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه های علمیه خواهران، با بیان اینکه این دوره با حضور سیزده هزار شرکت کننده همراه بوده است اظهار داشت: این دوره از جشنواره با استقبال پرشور خواهران طلبه در موضوعات مختلف قرآنی مواجه شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران افزود: قرآن به عنوان کتابی جاودان و انسان ساز امروز با همت بیشتری در حوزه های علمیه خواهران مورد توجه قرار دارد به گونه ای که امروز شاهد اختتامیه و تجلیل از برگزیده گان یازدهمین جشنواره سراسر قرآن هستیم

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قرآن کتابی که هر چه با آن مانوس شویم دغدغه ها و نیازهای دنیوی و اخروی خود را پاسخ خواهیم گرفت، قرآن کتابی فرهنگ ساز و تمدن ساز می باشد که سبک زندگی را به ما می آموزد.

وی گفت: امروز انحطاط در جوامع بشری میان زنها و مردم زیاد شده است و قرآن به عنوان عامل انسجام و وحدت میان مردم می تواند جامعه اسلامی و  انسانی را از انحطاط ، تفرقه و جدایی دور کند.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری فرهنگ سازی را  از دیگر خصوصیات قرآن کریم برشمرد و گفت: قرآن همچون نور می تواند سراسر زندگی بشری را در بر گیرد و سبک زندگی که مقدمه فرهنگ سازی می باشد را پیاده کند و فرهنگ سازی که مقدمه فرهنگ سازی نوین است را می توان در سایه قرآن به دست آورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رسالت خواهران طلبه تصریح کرد: امروز بیش 160از هزار طلبه خواهر  (در حال تحصیل و فارغ التحصیل سطوح مختلف) در کشور وجود دارد که هر کدام بر اساس رسالتی که در بردوش دارند هر کدام مبلغ معارف اهل بیت(ع) می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری ادامه داد: اگر هر کدام از این مبلغین جلسه قرآن کریم را با حضور چندین نفره اقوام، دوستان و همسایگان خود برگزار کنند، نور قرآن سراسر عالم را فرا خواهد گرفت و این مقدمه نجات بشری خواهد بود.

وی اظهار داشت: امروز هجمه ها و دسیسه های دشمنان برنظام اسلامی و تشیع قوت گرفته، اما جامعه ای که قرآن در متن زندگیشان باشد دچار هیچ مشکلی نشده و به خوبی می تواند پاسخگوی هجمه ها و دسیسه ها باشد.

313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha