پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله صافی

حوزه/ طلاب و فضلای ما برای رساندن پیام غدیر به جهانیان مسئولیت بسیار زیادی دارند که با آموزه های بزرگ علمی بتوانند به ندای غدیر پیامبر اکرم(ص) پاسخ مثبت دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» متن پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به کارگاه غدیر شناسی که امروز در مدرسه عالی دارالشفاء آغاز به کار کرد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا أمیرالمؤمنین و الائمة المعصومین علیهم السلام

نخستین نشست مرکز تخصصی غدیرپژوهی در حوزه علمیه قم را به عزیزان شرکت کننده در این جلسه نورانی و به مسئولان و برگزار کنندگان محترم آن تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند متعال مسألت دارم که همگان را به مقاصد بلندی که برای تشکیل این نشست در نظر دارند موفق و مؤید بدارد.

یکی از وظایف بزرگ حوزه های علمیه بخصوص در عصر حاضر، تبلیغ ولایت و رساندن پیام آسمانی و الهی غدیر می باشد. پیام غدیر، پیام لایت و اعلان نظام جاودانی و جانی اسلام و بیان بقا و استمرار نظام عصر رسالت است و پیام وجود حکومت جهانی و واحد اسلامی است که پیروی از آن برای همه انسان ها، لازم و واجب است.

شناخت غدیر،یعنی شناخت هویت واقعی ادیان و شناخت راه صلاح و نجات انسان ها و شناخت راه نور سعادت و هدایت بشریت و شناخت راه مبارزه با دشمنان علم و دانش و ستمکاران و ظالمین به سعادت واقعی انسان ها.

غدیر یعنی انتخاب یک مصلح و یک هادی و یک راهبر بر تمام جهانیان و بالاخره غدیر یعنی شناخت خلیفه الله و بقیه الله و ولی الله در تمام دوران ها و عصرها.

و امروز طلاب و فضلای ما برای رساندن پیام غدیر به جهانیان مسئولیت بسیار زیادی دارند که با آموزه های بزرگ علمی بتوانند به ندای غدیر پیامبر اکرم(ص) پاسخ مثبت دهند که در روز غدیر فرمود: فلیبلغ الحاضر الغائب و الوالد الولد الی یوم القیامه

تا برپایی قیامت کبری، وظیفه اصلی مؤمنان و بخصوص علما و دانشمندان دین، تبلیغ رسالت بزرگ انبیاء و پیامبران الهی می باشد که آن هم ابلاغ ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه افضل صلوات المصلین و ائمه معصومین(ع) است.

امیدوارم که برنامه ها و فعالیت های شما عزیزان حوزه، مورد عنایت خاصه حضرت بقیه الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا قرار گیرد و همه مشمول دعای آن حضرت باشیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

لطف الله صافی

10 جمادی الثانیه 1438

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha