چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری-امام جمعه شیروان

حوزه / حجت الاسلام کوثری با اشاره به اینکه شهرستان شیروان دارای ۲ هزار و ۲۰۰ مسجد است، گفت: به برکت حوزه علمیه و حضور روحانیت، مساجد شهری مشکلی در زمینهٔ کمبود روحانی و ائمه جماعت ندارند، اما در روستا ها این کمبود احساس می شود

حجت‌الاسلام‌ حسین کوثری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید در مساجد روستاها حضور یافته تا مردم از علوم دینی و حضور آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت حضور روحانی‌ در مساجد افزود: حضور روحانیون مستقر و استقرار در خانه‌های عالم در زمان انقلاب از برکاتی است که نصیب همه مردم به‌ ویژه مناطق محروم شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان با بیان اینکه با حضور روحانیون مستقر فعالیت‌های فرهنگی در مساجد رونق می‌گیرد، گفت: روحانیون مستقر زمینه‌ساز جذب جوانان به مسائل دینی بوده و امروز جوانان سرمایه‌های بیبدیل کشور هستند که باید در مسائل دینی و اسلامی تقویت شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شیروان دارای 2 هزار و ۲۰۰ مسجد است، اظهار داشت: به  برکت حوزه علمیه و حضور روحانیت، مساجد شهری مشکلی در زمینهٔ کمبود روحانی و ائمه جماعت ندارند، اما در روستا ها این کمبود احساس می شود

امام‌جمعه شیروان با بیان اینکه حضور روحانیون در روستاها از نیازهای فرهنگی جامعه است، گفت: انتظار می‌رود طلاب جوان و نیروهای خودجوش با درک موقعیت و با اعلام آمادگی، در روستاهایی که نیازمند وجود روحانی هستند، مستقر شوند.

حجت الاسلام کوثری با بیان اینکه حضور روحانیون در روستاها از برکات اسلام است که نصیب مردم ایران شده، تصریح کرد: حضور روحانیون مستقر چیزی جز برکت برای روستاها نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مسائل فرهنگی رهبر معظم انقلاب دغدغه‌های زیادی دارند و در بیانات اخیر ایشان نیز به آن اشاره شده است و حضور جوانان طلبه و روحانیون انقلابی در مناطق مختلف شهری و روستایی می‌تواند این دغدغه‌ها را مرتفع کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha