جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدجواد نظافت - حوزه مشهد

حوزه/ تولیت مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد با تاکید بر لزوم نگاه اجتماعی در برنامه ریزی های حوزوی، عنوان کرد: طلبه باید خودش را برای اجتماع بداند و به مردم خدمت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت یزدی در جریان بازدید مسئولان دفتر فناوري اطلاعات حوزه علميه خراسان از امکانات، تجهیزات و ظرفیت های فناورانه مجموعه مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) عنوان کرد: حوزه علمیه باید در زمینه مسائل روز فعال باشد و در تربیت طلبه و اساتید علوم دینی محصور نماند.

تولیت مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد با تأکید بر این که باید در برنامه ریزی های خرد و کلان حوزوی نگاه اجتماعی وجود داشته باشد، گفت: طلبه باید خودش را برای اجتماع بداند و در عرصه خدمت به مردم کار کند.

وی، طلبه را طبیب دردهای اجتماعی توصیف کرد و افزود: اگر انسان احساس مسئولیت داشته باشد، خود به خود به دنبال راه حل مشکلات خواهد بود و بر این اساس باید حس مسئولیت پذیری طلاب در قبال اجتماع و اسلام را تحریک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نظافت با اشاره به طراحی برنامه ها و دوره های آموزشی عمومی در مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج)، ابراز کرد: قشرهای مختلف مردم از محصل دبستانی تا افراد مسن می توانند در این دوره ها شرکت کنند و امیدواریم علاوه بر تأثیر مستقیم مباحث علوم دینی، شاهد اثرپذیری آن ها از محیط حوزه های علمیه نیز باشیم.

تولیت مدارس  علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد تصریح کرد: باید زمینه های لازم برای پرورش طلاب پاسخگو به شبهات و مسائل روز فراهم آید که البته این مسئله منجر به ارتقاء سطح نشاط در حوزه های علمیه نیز خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha