پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه نباید تسلیم آداب و سنن خرافی و غلط شد، گفت: مراسم چهارشنبه‌سوری نه در دین اسلام و نه در تاریخ ایران باستان جایگاهی ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: چهارشنبه‌سوری یک مراسم خرافی و نشات گرفته از اندیشه‌ها و باورهای غلط است.

وی با بیان اینکه همه‌ساله در چهارشنبه آخر سال شاهد بروز و وقوع اتفاقات ناگوار و جبران‌ناپذیر هستیم، افزود: باید با ترویج باورهای دینی و آداب‌ورسوم پسندیده و ارزشی، جوانان و نوجوانان را از خطرات و تهدیدات استفاده از مواد محترقه و انفجاری آگاه سازیم

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه آیین خرافی مانند چهارشنبه‌سوری، مناسب با شأن، منزلت، معرفت، بصیرت مردم مسلمان ایران نیست، گفت: فرهنگ، سنن و آدابی در جامعه اسلامی پسندیده و ارزشمند است که عقلایی و نشات گرفته از فرهنگ اسلامی و در جهت منفعت جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، ادامه داد: سلب آسایش و امنیت مردم به بهانه لذت و شادی کاذب در مراسم چهارشنبه آخر سال با عنوان چهارشنبه‌سوری، نه‌تنها روا نیست بلکه تضییع حق‌الناس است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه والدین و مأموران نیروی انتظامی مراقب این کارها باشند چون چهارشنبه‌سوری مفهوم عاقلانه‌ای ندارد، گفت: کسانی که می‌خواهند کارهای نیاکان خود را انجام دهند، بدانند که نیاکان کارهای خوبی نیز داشتند که ما باید از کارهای نیک گذشتگان درس و الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه اسلام دین حق است و رابطه علت و معلولی را قبول دارد این‌گونه کارها مبنای علمی و واقعی ندارد، اظهار داشت: ضرورت دارد مردم از خرافات پرهیزکرده و به‌جای انجام برخی از حرکات نامتعارف در این ایام دستگیری از فقرا و صله ارحام را در پیش گیرند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha