شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمدعلی سالاری

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: حضرت فاطمه (س) بهترین اسوه و الگو برای تمام بانوان جهان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، پیش از ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی روز میلاد حضرت زهرا(س) و یوم‌ الله 12 فروردین اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) در تمامی ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره نمونه بود.

وی با بیان اینکه حضرت صدیقه کبری نمونه بارز فداکاری و دفاع از حریم ولایت بود، افزود: حضرت فاطمه (س) نقش اصلی فرهنگ‌سازی در جامعه را بر عهده داشت.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به جایگاه والای دخت نبی مکرم اسلام، گفت: حضرت زهرا (س) بانوی نمونه‌ای است که نمی‌توان در تاریخ نظیری برای آن یافت؛ ازاین‌رو نه‌تنها الگوی زنان جامعه اسلامی بلکه بهترین اسوه و الگو برای تمام بانوان جهان است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مقام و منزلت مادران و زنان جامعه را بالا ببریم باید همه ابعاد شخصیت حضرت زهرا (س) را به همگان نشان دهیم، اظهار داشت: دشمنان با دسیسه‌های مختلف درصدد کم‌رنگ جلوه دادن ابعاد شخصیتی بسیار والای حضرت فاطمه (س) هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: دشمنان اسلام درباره جشن میلاد حضرت زهرا(س) در تلاش هستند تا مردم جامعه ما فقط به بعد مادر بودن و همسر بودن ایشان بپردازند و تنها این مقام والای ایشان تکریم شود؛ اما باید بدانیم که این حضرت در تمامی ابعاد مختلف نمونه بودند.

وی تصریح کرد: یکی از مباحثی که در میلاد حضرت زهرا (س) بسیار موردنظر واقع می‌شود تکریم مادر و همسر نمونه بودن ایشان است و دشمنان با ترفندهای مختلف درصدند تا مردم جامعه اسلامی از دیگر ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگوار غافل بمانند، این در حالی است که ایشان نه‌تنها برای زنان بلکه برای همه مردان عالم الگو و نمونه است.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در دورانی که پیامبر اکرم(ص) و همسر ایشان امیر مؤمنان علی(ع) در جبهه‌های نبرد به سر می‌بردند به امر پشتیبانی جبهه‌ها می‌پرداخت، گفت: این بانوی بزرگوار نمونه بارز فداکاری و دفاع از حریم ولایت بودند.

وی اظهار داشت: همچنین حضرت فاطمه (س) نقش اصلی فرهنگ‌سازی در جامعه را هم به عهده داشتند، به همین دلیل همه ما باید در مسائل فرهنگی همچون فاطمه زهرا (س) نقاط حساس را نشانه‌گذاری کرده و دچار حواشی آن نشویم تا بتوانیم به نتایج دلخواه و مطلوب برسیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: حضرت زهرا (س) فردی بود که چهره از نابینا می‌پوشاند، لیکن هنگامی‌که در حوزه سیاسی احساس خطر کرد به مسجد آمد و در بین مردم خطبه خواند تا با روشنگری و افشاگری‌های خود مردم را آگاه کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایام ولادت حضرت فاطمه(س) با ایام نوروز و عبور مسافران نوروزی از این استان مصادف شده است باید سعی کنیم جشن میلاد حضرت زهرا(س) همچون جشن نیمه شعبان به‌صورت گسترده برگزار شود، گفت: جشن میلاد این بانوی بزرگوار باید در تمامی مناطق شهری و روستایی با شور و اشتیاق مردمی برگزار شود تا رهگذران و مسافران شاهد ولایتمداری و حب اهل‌بیت مردم این استان باشند.

حجت‌الاسلام سالاری در بخش دیگری با اشاره به دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی، اظهار داشت: در روز 12 فروردین 1358، بعد از 1400 سال حکومت الله در جامعه اسلامی برقرار شد.

وی با بیان اینکه اگر حضرت رسول(ص) هم در این دوران بود مطمئناً این روز را یوم‌الله معرفی می‌کرد، گفت: شایسته است همه اقشار مردم و مسئولان برای گرامیداشت این روز بزرگ تلاش کنند؛ زیرا دوازدهم فروردین یوم‌الله تداعی حکومت جهانی اسلام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه یوم‌الله 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، تجلی وحدت و همدلی مردمی‌ترین حکومت اسلامی است، خاطرنشان کرد: روز جمهوری اسلامی منشأ خیر و برکتی شد تا روحیه انقلابی و ولایی مردم ایران به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha