سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد

حوزه/ تحول به معنای این نیست که آنچه داریم ناقص است و لازم است آن را برداشت؛ بلکه باید داشته های گذشته را تقویت، قوی تر و کارگاهی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد امروز در اجلاسیه معاونین آموزشی مدارس علمیه استان قم که در مدرسه علمیه ملاصادق قم برگزار شد گفت: ادبیات و علوم پایه از ارکان حوزه است وشخصیت طلبه دراین علوم شکل می گیرد، بنابراین لازم است توجه به این علوم شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه تحول درحوزه بحث جدی است افزود: تحول به معنای این نیست که آنچه داریم ناقص است ولازم است آن را برداشت؛ بلکه لازم است  داشته های گذشته را تقویت، قوی تر و کارگاهی کرد.

وی در ادامه خدمت به طلاب و اهل علم و حوزه، توجه به مسئله تربیتی و اخلاقی و پژوهشی را از جمله مهمترین رسالت های معاونین آموزشی دانست و افزود: علم حوزوی ازمهمترین علوم است و این علم با ممزوج شدن اخلاق وتربیت اثر آن دو چندان خواهد شد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد:  محیط حوزه، محیط علمی تربیتی است نه علمی صرف، اگر علمی تنها باشد اثری برای جامعه و طلبه نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد گفت: نکته سوم بحث اراده و استقامت برای معاونین است؛ اگر انسان برای کار خود برنامه ریزی و اراده نداشته باشد نمی تواند روبه جلو حرکت کند.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: این معاونت برای آینده بهتر درمباحث آموزشی بیش از 30 طرح با سابقه 20ساله دارد، یکی از این طرح ها در مورد امتحان شفاهی سطوح عالی است که اگر درشورای عالی تصویب شود، قطعا تحولی در این زمینه خواهد شد.

وی گفت: طرح دوم شهریه طلاب است، طلبه بعد از20 سال یا لازم است محقق، مدرس یا مبلغ و محصل باشد براساس هر کدام از این شاخص ها شهریه تعریف می شود.

استاد حوزه عنوان کرد: از دیگر طرح ها، واگذاری امتحان شفاهی پایه ششم و تشکیل گروهای علمی درمدارس علمیه است. لازم است مدارس گروهای مختلف علمی درموضوعات مختلف با استاد داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد گفت: تکمیل نظام آموزشی جدید طرح دیگر است؛ برای این امربرنامه های چون محدوده های درسی، طرح نظام آموزشی بدیع و با کتاب های نو و آموزش پژوهش محور در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: متاسفانه برای برنامه ها آموزشی جدید مقاومت زیاد است، ولی نباید ازاین مسئله به بهانه های مختلف عبور کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha