پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خانم غروی نائینی

حوزه/غروی نائینی ، سیره حضرت زهرا(س) را جلوه ای دیگر از سیره پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: خدامحوری در زندگی حضرت فاطمه(س) بیش از جلوهای دیگر رفتاری ایشان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، غروی نائینی، استاد دانشگاه تربیت مدرس، ظهر امروز در همایش سالانه کوثر هدایت، ویژه مبلغان خواهر دفتر تبلیغات خراسان رضوی، در سالن های همایش ها این دفتر با اشاره به اینکه خدامحوری در زندگی حضرت فاطمه بیش از جلوهای دیگر رفتاری ایشان است، گفت: بینش توحیدی و مرتبه ایمان افراد در تمام زندگی آن ها متبلور می شود و هر کسی به اندازه ی معرفت و بندگی اش در برابر خدا، رفتار خود را می سازد.

وی افزود: از مهم ترین شیوه های تعلیم و تربیت، روش الگوگیری است که اسلام نیز برای تربیت و تعالی انسان ها، بر این اصل مهم تأکید  زیادی کرده است.

وی با اشاره به  اینکه قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) الگوی حسنه را به مردم معرفی کرده اند، افزود: این کتاب الهی، رسول گرامی اسلام(ص) را بدون تفاوت گذاشتن میان زن و مرد، الگوی شایسته و اسوه حسنه مؤمنان معرفی کرده است.

غروی نائینی با تاکید بر اثر گذاری بینش الهی در نگرش به خانواده، گفت: بینش ها، روش ها را می آفرینند و نگاه مقدس به خانواده و این که فرد پیش از هر چیز تنها خدا را در نظر بگیرد، موجب می شود که سختی های زندگی و مشکلات اجتماعی که هر خانواده ای کم و بیش به آن دچار می شود، بر او آسان جلوه می کند.

وی با بیان اینکه توحید و خداپرستی موجب هدفمندی و معنی دار بودن نگرش انسان به زندگی، می شود، ابراز داشت: رفتارها در جهت تسلیم و رضای خداوند سوق می دهد و فردی که خدا را ناظر بر رفتار خود می داند، در برخورد با همسر و اعضای خانواده و انجام وظایف خانوادگی، رضایت خدا را در نظر می گیرد و حق هیچ کسی را پایمال نمی کند.

غروی نائینی اظهار داشت: سيره فاطمي، قابل دسترسي و پيروي براي همه انسان ها به ويژه زنان ودختران است و هيچ گونه تضاد و تناقضي با سيره نبوي و سيره ديگر ائمه اطهار(ع) ندارد.

وی در ادامه با اشاره به سیره رفتاری حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(ع) با مديريت درست و به کار بستن ويژگي هاي تربيتي، فرزنداني را براي جامعه اسلامي تربيت کرد که هر يک منشأ آثار خير و يپشرفت آموزه هاي الهي و به الگوهاي عملي تبديل شدند.

استاد دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه اخلاق و رفتار اجتماعي حضرت فاطمه(ع) در مکتب پيامبر(ص) شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: پس از رحلت رسول خدا(ص) مسئوليت هاي اجتماعي جديدي به فاطمه زهرا(س) محول شد و این بانو جريان سياسي عظيمي ايجاد کرده و براي حفظ وتکريم جامعه نوپايي که رسول خدا (ص) بنيان گذارده بودند، با شيوه هاي مسالمت آميز دست به مبارزه زدند.

وی با اشاره به اینکه پس از رحلت پيامبر، دشمنان ديرينه اسلام براي بازگشت به جاهليت که منافع شان درآن نهفته بود، شرايط را مناسب ديدند، یادآور شد: اهل بيت(ع) و در رأس آنان حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) بزرگ ترين مانع براي قدرت يافتن آنها بودند.

گفتنی است، در بخشی دیگر از این نشست میزگرد تخصصی با حضور اساتید حوزه علیمه خراسان دکتر خدایی و دکتر رسایی از اساتید حوزه علمیه خواهران مشهد برگزار شد که  به سوالات مبلغان پاسخ دادند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha