چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
گزارش تصویری  نشست هم اندیشی اساتید طرح هادیان اخلاق حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ناصری گفت : برای ارتقا و رشد اخلاقی و سطح معنوی طلاب، تبیین و تدوین برنامه جامع تربیتی، اخلاقی و معنوی یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر ناصری، امروز در نشست هم اندیشی اساتید طرح هادیان اخلاق حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: حقیقتا جایگاه اساتید  طرح هادیان اخلاق در حوزه های علمیه و مدارس علمیه در سطح کشور خالی است و باید بابت این ابتکار به مدیریت حوزه علمیه اصفهان  تبریک گفت.

وی با بیان اینکه امروز یک خلاءای در زمینه اخلاقی و تربیتی  در نظام تربیتی حوزه موجود است، گفت: کاستی که امروز در حوزه های علمیه  از حیث نظام تربیتی و اخلاقی  و معنوی در دهه های اخیر ایجاد شده، باید به نحوی جبران شود، چرا که در حوزه های علمیه گذشته  و در همه مدارس علمیه و یا به تعبیری در هر زاویه ای از حوزه های کهن، چنانچه کسی خواستار رشد اخلاقی و تربیتی بود دسترسی به استاد و راهنما و راهبر بسیار آسان بود، ولی در حال حاضر چنین خلاءای حس می شود.

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی هاد تصریح کرد: مرحوم آیت الله بهجت(ره) در دیدارهای اواخر عمر خود چنان از خاطرات خود با اساتید راهنما و اخلاق سخن می گفتند که شیرینی آنها کاملا محسوس بود و این نشان از اهمیت جایگاه اساتید اخلاق در بین طلاب و شکل گیری شخصیت آنهادارد.

وی ادامه داد: چنانچه خلاء ساختاری تربیت و معنوی در حوزه های علمیه تامین نشود، طلبه  احساس هویت نمی کند، اگر طلبه خود را پیدا نکند، احساس آرامش نمی کند که قطعا تدوین و تبیین برنامه جامع  تربیتی، اخلاقی و معنوی ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری خاطرنشان کرد: حساس ترین بخش حوزه علمیه، مرکز تربیت طلاب از منظر اخلاقی و معنوی است، امروزه این رسالت بر عهده اساتید اخلاق  است ، خُلق دارای وسعت زیادی است و محدود و محصور به نحوه برخورد و مواجه اجتماعی نیست، اخلاق امری متعلق به قرآن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha