جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: تجربه ثابت کرده که هر انقلابی یک تحول شکلی و یک تحول بنیادین ماهوی دارد و اگر تحول محتوایی و ماهوی به همراه تحول شکلی و ساختاری نباشد، انقلاب از مسیر اصلی خود خارج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا و دبیر کنگره بین المللی علوم انسانی –اسلامی گفت: عبادت و اجتناب از طاغوت باید در کنار همدیگر باشند وانسان برای اینکه بتواند طاغوت را از بین ببرد باید از گوهر عبادت برخوردار باشد.
امام جمعه قم افزود: تجربه ثابت کرده که هر انقلابی یک تحول شکلی و یک تحول بنیادین ماهوی دارد و اگر تحول محتوایی و ماهوی به همراه تحول شکلی و ساختاری نباشد، تمامی اقدامات دچار آفت می شود و انقلاب از مسیر اصلی خود خارج خواهد شد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، با تبیین اقدامات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در راستای انسجام بخشی به تحول شکلی انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) به برکت خون شهیدان و امداد های غیبی و اتحاد مردم، تحول شکلی را در انقلاب به سامان رساندند و به معنای واقعی کلمه در مدت زمان عمر شریفشان که به عنوان رهبر جمهوری اسلامی بودند در تبیین و استقرار تحول شکلی رسالت خود را انجام دادند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر با هدایت و رهنمود های مقام معظم رهبری، باید تحول ماهوی و محتوایی ، از درون ایده های نخبگان و فضلای حوزه و دانشگاه شکل بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه گفت: در بحث تحول بنیادین و محتوایی باید اهدف و ایده ها به طور شفاف و روشن بیان شود و همانطور که تفکر انقلاب در تحول شکلی با عناوین و اشکال مختلف تبیین می شود باید به همین منوال در تحول بنیادین ماهوی فعالیت ها انجام شود.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha