چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه برنامه های تهذیبی، آموزشی و پژوهشی باید با برنامه ریزی منسجم و هدفمند در مدارس اجرا شود، گفت: در تدوین و اجرای برنامه ها دستیابی به اهداف حوزه انقلابی در نظر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در جلسه شورای حوزه علمیه استان لرستان که در مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد برگزار شد با اشاره به اینکه مدیران، کادر علمی، آموزشی و اساتید مدارس باید با تمام توان در جهت تربیت طلاب مهذب و توانمند تلاش کنند، گفت: طلاب سرمایه هایی هستند که باید با تهذیب و تعلیم، در جهت انسان سازی و توسعه و تقویت آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) قدم بردارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های تهذیبی، علمی، پژوهشی و... باید با برنامه ریزی های منسجم و هدفمند در مدارس اجرا شود، بیان داشت: در اجرای برنامه ها باید اصول و تدابیر طراحی شده برای دستیابی به اهداف حوزه انقلابی در نظر گرفته شود.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه طرح نظام جامع حوزه استان لرستان، در ۱۵ بند تهیه شده است، تصریح کرد: توجه به کیفیت در اجرای برنامه ها و رشد حوزه های علمیه در ابعاد اخلاقی، آموزشی و پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به پذیرش طلاب جدیدالورود برای سال تحصیلی ۹۷_۹۶ خاطر نشان کرد: در جذب افراد علاقمند به حوزه باید به کیفیت جذب توجه ای ویژه ای شود، چرا که برای تربیت مبلغانی مهذب و توانمند باید افرادی مومن، انقلابی و مستعد جذب شوند تا شاهد گسترش معارف ناب اسلامی در جهان باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه حوزه ها باید در راستای پویایی، نشاط و بالندگی منشاء اثر باشند، بیان داشت: حفظ روحیه نشاط علمی در مدارس از جمله ویژگی هایی است که مدیران، کادر و اساتید باید به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی بر تقویت مباحثه و توجه ویژه به این اصل آموزشی در حوزه تاکید کرد و گفت: برای تربیت طلابی توانمند، علمی و با نشاط باید بر برگزاری مباحثه منظم، مستمر و دقیق در مدارس نظارت شود.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی در پایان خواستار هماهنگی حوزه های علمیه با ائمه جمعه، ادارات کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سایر نهادهای مرتبط شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha