شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام جانباز-کارشناس مشاوره

حوزه / حجت الاسلام جانباز گفت: در تاريخ پيدايش حوزه های علمیه، روحانيت همواره به مردم مشاوره دینی و خانوادگی داده اند و مشاور امین آنان بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام  جانباز، امروز در اولین  دوره کلاس های مهارت مشاوره ای که  با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، در حوزه استان  برگزار شد، به  اهمیت مشاوره اشاره کرد و اظهار داشت: در تاريخ پيدايش حوزه های علمیه، روحانيت همواره به مردم مشاوره دینی  و خانوادگی داده اند و مشاور امین آنان بوده اند.

کارشناس مشاوره با اشاره به این که جایگاه مشاوره در جامعه ما مشخص نیست، ابراز داشت: رسانه ملی باید  برنامه های زیادی درباره نحوه ارتباط اعضای خانواده تولید کند.

وی افزود: در مشاوره دینی، فرد با پاداش‌های معنوی آشنا می‌شود و بسیاری از رفتارهای خود را بر اساس حیات اخروی طراحی می‌کند و مشاور دینی نیز با تکیه بر همین مفاهیم، به مخاطب خود مشاوره  می دهد.

وی ادامه داد: اگرچه مشاوره در همه جوامع بشری مطرح بوده و انسان ها به نوعی خود را محتاج مشاوره با دیگران دانسته اند، اما امروزه به سبب ویژگی های خاص خود، ضرورت توجه به مشاوره از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha