شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسین میرزایی-کارشناس مشاوره

حوزه/ حجت الاسلام میرزایی با تاکید بر اینکه باید شان، منزلت و مقام مادر بودن در خانه ها احیا شود، گفت: در جامعه کنونی متاسفانه تربیت فرزند را شغل نمی دانند ولی تلفنچی بودن را در بیرون از خانه شغل می دانند .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درکاشان، حجت الاسلام حسین میرزایی، امروز در کارگاه آموزشی «انسان شناسی اسلامی» که با حضور مشاوران حوزه علمیه کاشان، در دانشگاه فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، به ویژه گی های یک مشاوره خوب ازدیدگاه ائمه اطهار(ع اشاره کرد و گفت : کسی که می خواهد به دیگران مشاوره دهد، ضمن اینکه نباید ترسو، بخیل و حریص باشد، بلکه باید عاقل، عالم، پخته و اهل تجربه باشد.

کارشناس مشاوره با اشاره به اهمیت مشورت از دیدگاه اسلام، ابراز داشت: مشورت شریک شدن در عقل دیگران است و بر اساس آیات و روایات کسی که در کارها مشورت می کند، کمتر دچار پشیمانی و ندامت می شود .

وی، به نقش مشاوره در کاهش آمار طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: قطعا اگر دختر و پسرها بتوانند در سه سال اول ازدواجشان، از افراد پخته و با تجربه بیشتر مشورت بگیرند آمار طلاق به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. حتی مشاوره پیش از ازدواج هم موجب تحکیم بنیاد خانواده می گردد.

وی، ماهواره و تغییر عقیده خانواده ها را عامل اول افزایش آمار طلاق در جامعه دانست و افزود: با توجه به اینکه خانوادهای قدیم به خاطر استحکام خانواده از نظر مادی، معنوی  و فکری زوج های جوان را حمایت می کردند، آمار طلاق بسیار پاییین تر بود.

استاد مشاوره حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: متاسفانه در مقطع فعلی با تغییر پدران و مادران، وقتی جوانی با همسرش دچار مشکل و اختلاف می شود به جای این که با حمایت مادی، معنوی و فکری آنها را وادار به سازش نمایند، بر عکس عمل می کنند و می گویند خودم طلاقت را می گیرم .

وی به مسئله اشتغال زنان اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه کار و شغل برای خانم ها در بیرون از خانه جزء اولویت اولیه نمی باشد، لذا اگر در اولویت اول قرار گیرد به زندگی لطمه وارد می کند .

شان و منزلت مادر بودن در خانه ها احیا شود

حجت الاسلام میرزایی با تاکید بر اینکه باید شان، منزلت و مقام مادر بودن در خانه ها احیا شود، گفت: در جامعه کنونی متاسفانه تربیت فرزند را شغل نمی دانند ولی تلفنچی بودن را در بیرون از خانه شغل می دانند .

وی تصریح کرد: یک خانم خانه دار باید در خانه اش به تعلیم و تربیت فرزندان مشغول شود و مخارج زندگی اش را مرد بدون منت و با کمال افتخار تامین نماید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha