شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جامعه الزهرا(سلام الله علیها)

حوزه/ مبلغ ممتاز طرح امین گفت: آنچه که باعث موفقیت طرح امین شد، اخلاص مبلغان این طرح بود، به طوری که از همان ابتدا انقلابی فعالیت می‌کنند و هدف آنان زمینه سازی ظهور در جامعه و در میان دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اعظم مجاهدی، امروز در گردهمایی بزرگ «فرزندان معنوی کوثر» که ویژه مبلغان و دانش آموختگان جامعه‌الزهرا(س) در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، اظهارداشت: طرح تربیتی مدارس امین، طرحی است که به مدت چند سال در مدارس اجرا می‌شود.

۱۰ شاخصه ای که مورد توجه مبلغان طرح امین است

وی بیان داشت: هدف از اجرای طرح امین، تربیت دانش آموزان برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج)است، مبلغان طرح امین در ۱۰ شاخصه «خود شناسی»، «خدا شناسی»، «حیا»، «صداقت و راستگویی»، «امر به معروف»، «نهی از منکر»، «ایمان به غیب»، «نماز»، «گناه‌گریزی»، «ولایت فقیه» و «احترام به عالم» در قالب مشاوره مذهبی، آموزش خانواده و تبلیغ چهره به چهره فعالیت می‌کنند.

مجاهدی با بیان اینکه طرح امین با استقبال چشمگیر دانش آموزان، خانواده ها و آموزش و پرورش روبرو بوده است، تأکید کرد: حتی دشمنان اسلام و شبکه‌های معاند خارجی به این طرح حساس شدند.

اخلاص مبلغان باعث موفقیت طرح امین شد/ مبلغان طرح امین، انقلابی فعالیت می‌کنند

مبلغ مدارس امین قم به دلایل موفقیت طرح امین اشاره و بیان کرد: آنچه که باعث موفقیت طرح امین شد، اخلاص مبلغان این طرح بود، به طوری که از همان ابتدا که حکم در دستان مبلغان قرار می‌گرفت، اقدام به فعالیت می‌کردند و برای امر تبلیغی خود زمان‌های زیادی صرف می‌کنند و به ساعت کاری اهمیت نمی دادند.

وی اظهار داشت: مبلغان طرح امین، انقلابی فعالیت می‌کنند و هدف آنان زمینه سازی ظهور در جامعه و در میان دانش آموزان است.

مبلغان طرح امین به صورت تشکیلاتی فعالیت می‌کنند

خانم مجاهدی، دومین علت موفقیت طرح امین را کار تشکیلاتی این طرح عنوان کرد و افزود: مبلغان طرح امین به این مسئله اهمیت نمی دادند که این کار به نام چه کسی تمام می‌شود، بلکه این مبلغان به صورت تشکیلاتی کار کردند و تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: سومین تجربه تبلیغی مبلغان طرح امین این بود که مجهز به سلاح علم بودند و قبل از این که وارد مدارس شوند، آموزش‌های تخصصی می‌دیدند تا با روش برخورد با دانش آموزان آشنا شوند.

مبلغ طرح امین ادامه داد: امروز دشمنان اسلام به روش‌های گوناگون، جوانان این مرز و بوم را گمراه می‌کنند، بنابراین مبلغان طرح امین با مجهز شدن به سلاح علم و در قالب هنر، مطالب تبلیغی خود را به دانش آموزان می‌آموزند.

مبلغ طرح امین باید دغدغه تربیت دانش آموزان را داشته باشد

خانم مجاهدی با بیان اینکه پنچمین تجربه مبلغان طرح امین، کادرسازی بود، گفت: مبلغان طرح امین در اجرای این طرح، کادرسازی می‌کردند، به طوری که اگر مبلغ به هر دلیلی نتوانست به مدرسه برود، یک جایگزین داشت.

وی بر لزوم مخاطب شناسی درونی تصریح کرد و اظهار داشت: مبلغان طرح امین، دانش آموزان را وضعیت‌سنجی می‌کنند تا وضعیت دانش آموزان را بررسی و علت ضعف اعتقادی دانش آموزان را شناسایی کنند، سپس متناسب با آن اقدام کنند.

مبلغ مدارس امین قم با بیان اینکه مبلغ طرح امین باید دغدغه تربیت دانش آموزان را داشته باشد، تأکید کرد: دانش آموزان نیاز دارند که یکی دست آنها را بگیرد و به سرمنزل مقصود برساند، بنابراین مبلغ باید در مدرسه حضور داشته باشد و به این امر توجه داشته باشد.

دانش آموزان مشتاق شنیدن سیره اهل بیت(ع) هستند

خانم مجاهدی بر صبور بودن مبلغان تأکید کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) برای تبلیغ دین سختی‌های زیادی کشیدند، مبلغ طرح امین هم باید صبور باشد تا بتواند در این مسیر موفق باشد و در زمینه سازی ظهور امام عصر (عج) موثر باشد.

وی ادامه داد: سیره اهل بیت(ع) آنچنان زیبا است که دانش آموزان مشتاق شنیدن آن هستند، بنابراین وظیفه مبلغ طرح امین این است که سیره اهل بیت(ع) را به درستی برای دانش آموزان تبیین کند و دانش آموزان را از آسیب‌های جامعه امروز نجات دهد.

تبلیغ، دومین رسالت بانوی مبلغ است

مبلغ مدرسه امین عنوان کرد: اولین رسالت یک بانوی مبلغ، خانه‌داری است، اما تبلیغ، دومین رسالت بانوی مبلغ است، یعنی در کنار این که به خانواده خود آرامش می‌دهد، به امر تبلیغ هم بپردازد.

وی اضافه کرد: ما باید سیره حضرت زهرا(س) را برای دانش آموزان تبیین کنیم، اگر دانش آموزان با زندگی بانشاط و جذاب حضرت زهرا(س) و بازی آن حضرت و امام علی (ع)با فرزندانشان آشنا شوند، عاشق آن حضرت و اهل بیت(ع) می‌شوند.

وی  اظهار داشت: ما باید نسبت به فرزندان این سرزمین که مشتاق دیدن امام عصر(ع) هستند، احساس مسئولیت داشته باشیم.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha