پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با مراجع

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی بر لزوم رشد فرهنگ حفظ قرآن در کشور به منظور افزایش عزت کشور و تشیع تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت‎الله‎ سبحانی عصر امروز 19 اسفندماه در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفتند: خوشبختانه فعالیت های سازمان اوقاف در زمینه  قرآن مایه خرسندی است.

ایشان با اشاره به اهمیت فعالیت های قرآنی در سطح جامعه اظهارکردند: یکی از مهمترین کارکردهای فرهنگ قرآنی در جامعه رشد فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

معظم له بیان کردند:توجه به فرهنگ قرآن زمینه ساز دوری و مصونیت جوانان از گناه است؛ هر کسی که با قرآن انس داشته باشد به همان مقدار به فضایل نزدیک تر شده و از رذایل دورتر می‎شود.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که فعالیت های اوقاف در فراگیری قرآن کریم نقش بسزایی دارد، اظهارکردند: باید همین روش کار را ادامه داده  و به توسعه آموزش قرآن در زمینه قرائت وتجوید و محتوا پرداخت.

حضرت آیت الله  سبحانی عنوان کردند: یکی از عرصه‎هایی که باید مسئولان نسبت به ان اهتمام داشته باشند، توجه به حافظان قرآن کریم است؛ این مساله از سوی رهبر انقلاب نیزمورد تاکید واقع شده است و به همین جهت باید اهتمام ویژه‏‎ای به این بخش انجام شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: باید کاری کنیم که از هر 10 میلیون تن حداقل یک میلیون تن حافظ قرآن کریم؛ قطعا این کار باعث افتخار نظام ماست و مایه آبرو و عزت ما در جهان اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha