پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله اعتمادی در مسجد اعظم قم

حوزه/ مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله اعتمادی از اساتید حوزه با حضور مراجع معظم تقلید، اساتید و طلاب حوزه های علمیه شامگاه پنجشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این مراسم آیت الله العظمی سبحانی، آیت الله علوی بروجردی، حجج الاسلام و المسلمین فرخ فال، ملکا، ملکدار، نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید، طلاب و روحانیون و جمعی از مردم قم حضور داشتند.

یکی از اساتید حوزه علمیه در سخنانی اظهارداشت: پایان کار همه انسان‌ها این است که همه اموال خود را باقی می‌گذارند و می‌روند و باید پاسخگوی چیزهایی باشند که به فرزندان خود ارث رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان اینکه آیت الله اعتمادی با سربلندی زندگی کرد و با سربلندی نیز از دنیا رفت، اظهارداشت: طلاب عزیز باید توجه داشته باشند که در عرصه‌ای قدم گذاشته‌اند که بسیار ارزشمند است و باید کاری کنند که مانند آیت‌الله اعتمادی شوند و اگر به این مرحله برسند، آن وقت ثمر داده‌اند.

آیت الله اعتمادی در سال 1304‌در قریه خواجه در چهارفرسخی تبریز متولد شد و پس از پرورش و خواندن دروس فارسی، ادبیات عرب و منطق و تبصره را در زادگاه خود نزد والد ماجدش حاج میرزا علی خواجه‌ای خواند.

ایشان سال 1325به شهر مقدس قم مهاجرت کرد و کفایه را از محضر آیت‌الله العظمی نجفی‌مرعشی فرا گرفت و بعد از آن در درس خارج فقه مرحوم آیت‌الله حجت کوه‌کمره‌ای و اصول مرحوم آیت‌الله بروجردی شرکت کرد و از حضرات آیات حاضر نیز بی‌بهره نبود.

شرح معالم الاصول، شتات الفوائد که در حواشی معالم چاپ شده و همچنین موضع القوانین، شرح رسائل، شرح مکاسب شیخ انصاری، شرح کفایه آخوند خراسانی برخی از آثار این عالم ربانی است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha