پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن شریعتی

حوزه/ امام جمعه یکی از مساجد آمریکا گفت: در زمانی بسیار حساس از لحاظ تاریخ برای شیعه قرار داریم و دشمن همه تلاش خود بکارگرفته تا بتواند ولایت فقیه و مرجعیت شیعه را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن شریعتی  درگرهمایی طلاب و فضلای بیجاری مقیم حوزه علمیه قم که درنماز خانه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد،  توسل به اهل بیت(ع)، و نقش منبر و محراب را بزرگترین سرمایه جامعه ایرانی و شیعی عنوان کرد و گفت: برکت هرجلسه ای توسل به اهل بیت(ع) است.

وی افزود: نباید از این مسئله مهم غافل شد؛ غفلت از این موضوع برکت جلسه را خواهد برد.

این مبلغ بین المللی  بابیان اینکه بعد از رحلت پیامبر(ص) تاریخ درمورد انقلاب اسلامی و رهبرانقلاب تکرارشد افزود: تکرار شدن از خصوصیات تاریخ  است و دارای وقایع وحوادثی است؛ اما مهم این است  که انسانها از تاریخ و حوادث آن درس عبرت بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی بابیان اینکه انقلاب اسلامی سپیده قبل از طلوع است  گفت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مقدمه برای ظهور دولت اسلامی و عدالت خواهد بود.

امام جمعه اسبق دزفول افزود: در زمان بسیار حساس از لحاظ تاریخ، برای شیعه قرار داریم و دشمن همه تلاش خود را  بکارگرفته تا بتواند ولایت فقیه و مرجعیت شیعه  را از بین ببرد.

 این مبلغ بین المللی افزود:در شرایطی قرار داریم که گرفتار نفاق، دورویی، صحنه سازی و هزاران فتنه وآشوب  هستیم اگر بخواهیم گرفتار حوادث نشویم باید تلاش کنیم درحوادث با بصیرت عمل کنیم و پیامهایی را که رهبر انقلاب در مسائل و موضوعات مختلف بیان می کنند، بفهمیم و درک کنیم و بکار بگیریم تا گرفتار کوران حوادث نشویم.

 وی عنوان کرد: حکمت داری پایه های چون تشخیص بین صدق و کذب در اقوال و بین بد وخوب  در افعال و بین حق وباطل  در اعتقاد  است، اگربتوانیم عالم  به زمانه و بصیرت و گوش به فرمان رهبری و تشخیص درست از وقایع و حوادث داشته باشیم، خیلی راحت می توانیم درجامعه مؤثر باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی ابراز داشت: در شرایطی از لحاظ انواع فتنه و مشتبه شدن حق و باطل واقع شده ایم، عنصر بصیرت و به روز بودن و آگاه بودن می تواند این مسائل را خنثی کند.

 این مبلغ بین المللی افزود: داشتن تقوا، و مجهز بودن به انواع سلاح علم از دیگر مسائلی است که حوزیان لازم است به آن توجه کنند و برای مبارزه با انواع شبهات در خود تجلی دهند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha