جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/امام جمعه قم با اشاره به طرح مهاجرتی ترامپ به وی هشدار داد که آمریکا که خود حامی اصلی و بانی تروریسم در منطقه است، نمی تواند دیگران را متهم به تروریسم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم گفت: 20 اسفندماه به عنوان روز راهیان نور نامگذاری شده است؛ رهبر انقلاب در این خصوص به نقش کلیدی دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه و معدن طلا اشاره کردند.

وی افزود: ثروت هایی که در اختیار ما است به دو دسته ثروت های زیرزمینی و معنوی تقسیم می شود؛ همانگونه که ثروت های مادی نیازمند فناوری استخراج است، ثروت های معنوی نیز نیازمند همین فناوری است.

امام جمعه  قم اظهارکرد: برای اینکه جوانان را از خطرات بزرگی که آنها را تهدید می کند دور کنیم، باید به معنویت آنها توجه کنیم که یکی از راهبردهای این عرصه، اردوهای راهیان نور است.

معاون جامعه مدرسین اظهارکرد: زمانی که جوانان ما ایثار و مقاومت و پایداری شهدا را مشاهده می کنند، قطعا در فضای دیگری قرار می گیرند؛ این مساله نتایج بسیار زیادی را به بار آورده است.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمود، هر زمانی که در مقابل دشمن، ضعف نشان دادیم، دشمن در آن عرصه پیشروی کرده است؛ ایشان فرمودند، صدام  و حزب بعث اوایل جنگ به دلیل حس ضعف طرف مقابل شعار بغداد تا تهران را بیان می کرد؛ وقتی بگوییم که برای آب خود نیز نیازمند خارج هستیم، دشمن حس می کند که تحریم ها کارساز و کارآمد است و به همین دلیل پشت سر هم قطعنامه علیه ما صارد می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: ویژگی دفاع مقدس این بود که یک تنه علیه دنیا ایستادیم؛ سپاهیان  و سیجیان و نیروهای نظامی وجوانان ایثارگرا ما بودند که بر جنگ احزاب دشمنان پیروز شدند.

امام جمعه  قم اظهارکرد: روز 22 اسفند روز وفات حضرت ام البنین و روز شهید است؛ پیامبر اکرم (ص)پس از آیات شهادت فرمودند، بالاتر از هر خوبی، خوبی وجود دارد تا آنکه انسان در راه خدا به شهادت برسد که بعد از آن دیگر خوبی وجود ندارد.

معاون جامعه مدرسین اظهارکرد: در طول جنگ هشت ساله دفاع مقدس، مردم ما از این مهلکه سربلند بیرون آمدند که قطعا نتیجه صبر و بردباری خانواده های شهدا و ایثار این شهیدان عزیز و گرانقدر است؛ امام راحل فرمودند که خانواده شهدا چشم وچراغ ملت ما هستند و به همین خاطر همیشه باید این بزرگان را عزیز بشماریم و قدر بدانیم.

وی با اشاره به سالروز رحلت آیت الله کاشانی گفت: این عالم بزرگ پس از همه مجاهدت هایی که انجام دادند در آخر عمر مظلوم واقع شدند و قدر ایشان دانسته نشد؛ انسان های بزرگ از آبروی خود می گذرند تا آبروی مردم و جامعه باقی بماند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: در فاجعه حلبچه بین 3200 تا 5000 نفر کشته شدند؛ صدام با هواپیماهای اهدایی غربیان بمب های شیمیایی بر سر مردم ریختند و بین 7 تا 10 هزار نفر زخمی و ناقص العضو شدند، ولی هیچ کسی از آنها دفاع نکرد.

امام جمعه  قم اظهارکرد: این روزها، روزهای احسان و نیکوکاری است؛ استان قم در این سالها در این عرصه نمونه بوده است؛ در آستانه سال نو، باید به یکدیگر توجه کنیم؛ باید نسبت به همسایگان و فقرای خود توجه داشته باشیم؛ باید کاری کنیم که با کار خود لبخندی بر چهره آنها بنشانیم.

معاون جامعه مدرسین با اشاره به روز درختکاری نیز اظهارکرد: در ازای هر هکتار جنگل ،تا دو نیم تن اکسیژن تولید می شود و تا 68 تن ذرات معلق از سوی همین تعداد درخت رسوب می کند و آب های بسیاری را در دل خود جمع می کند؛ در این زمینه باید به سخنان رهبر انقلاب در خصوص قدردانی از منابع طبیعی متوجه کنیم؛ متاسفانه سالیانه هزاران هکتار از جنگل ها از بین می رود که در این زمینه قوای مسئول در این زمینه باید با این مشکل مبارزه کنند.

وی با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب گفت: رهبر انقلاب در این مراسم بیانات بسیار عمیقی بیان فرمودند؛ ایشان به شکل جدی از مسئولان خواستند که در خصوص معیشت مردم احساس مسئولیت کنند؛ اگر سخنی از اقتصاد مقاومتی مطرح می شود، نباید به گزارش های کلی بسنده شود، بلکه مردم باید به شکل ملموس این گشایش را حس کنند، ولی به قول رهبری این چنین نیست.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: قراردادهایی که با خارجیان بسته شده، ثمره کمی داشته است؛ ایشان فرمود، نباید به این قراردادها دل بست؛ باید از این منابع انسانی و منابع خدادادی تولید کار و اعتماد به نفس و رضایت کنیم؛ یکی از بنیان های ثابت کشور ایجاد حس رضایت است.

امام جمعه قم اظهارکرد: ایشان به سابقه دشمنی دشمنان اشاره کردند و فرمود، این دشمنان گاهی ما را مخالف حقوق بشر و زنان معرفی می کنند؛ ایشان فرمود، در مقابل این دشمنان باید موضع تهاجمی اتخاذ کنیم.

معاون جامعه مدرسین اظهارکرد: رئیس جمهور تازه کار آمریکا ایران را در کنار چند کشور دیگر از حضور در آمریکا منع کرد، ولی باید این  سوال را از او پرسید که جرم این مردم چیست؟ شما ما و دیگران را تروریست می دانید، ولی پرونده و کارنامه سیاه تروریستی شما در منطقه به حدی سیاه است که چیزی جز لعن و نفرین برای خود از سوی ملت های ما باقی نگذاشته اید.

وی گفت: این همه مردم در یمن و سوریه کشته می شوند، آیا حقوق بشر تضییع نمی شود؟  شما پایه گذار تروریسم در منطقه هستید؛ امکانات تسلحیاتی و مالی را چه کسی غیر از شما در اختیار ترویست ها قرارداده است؛ جالب است که ترویست ها آزاد هستند، ولی ملت ما که از خود دفاع می کند تروریست هستند، همه ما منتظر صبح پیروزی هستیم که به زودی از راه خواهد رسید.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز رحلت یادگار امام(ره) عنوان کرد: ایشان همیشه در کنار امام(ره) بودند و در همه صحنه ها یار و همراه ایشان بودند و پس از رحلت امام نیز وفاداری همه جانبه خود را به رهبر انقلاب در همه زمینه ها ثابت کردند.

وی در پایان نیز به مراسم سالروز ارتحال آیت الله العظمی گلپایگانی اشاره کرد که چهارشنبه هفته آینده در قم برگزار می شود واز آحاد مردم برای حضور در این مراسم دعوت کرد.

امام جمعه  قم، در خطبه اول نیز با اشاره به بحث امربه معروف و نهی از منکر گفت: خطاپوشی یکی از بهترین کارهایی است که در برخورد با منکرات باید کرد، زیرا اشاعه یک عمل زشت قطعا منجر به تحریک دیگران برای انجام آن کار خواهدشد.

وی افزود: نهی از منکر یک واجب است، ولی قرار نیست پس از نهی منکر، آن منکر را در جامعه نشر دهییم، بلکه باید آن منکر را بپوشانیم؛ این مبحث در سخنان پیامبر و امام علی(ع)بیان شده است.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به برخی منکرات دامن می زنند؛ برخی گناهان کوچک و بزرگ از سوی فضای مجازی در سراسر کشور و فراتر از مرزها اشاعه پیدا می کند.

وی گفت: بستن چشمه فساد از دیگر راه های مقابله با منکرات است؛ در  این زمینه پیامبر اکرم و امام علی(ع)  به بهترین شکل الگوی این راهکار را برای ما مشخص کرده اند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اینکه افراد را به حسب برخی جرم ها به زندان بیاندازیم و بعد آنها را رها کنیم، قطعا  نمی توانیم انتظار بهبود شرایط را داشته باشیم، زیرا اگر ریشه مشکلات را حل کنیم دیگر جوان ها به دنبال مسایل خلاف نمی روند؛ اگر منشا سرقت در جامعه شناخته شود با حل آن مشکل درصد بالایی از معضلات دیگر حل می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha