پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تولیت آستان قدس رضوی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که نوید طلوع تمدن اسلامی امروز در عالم نمایان شده است، گفت: جهاد برای خدا، اطاعت از ولی فقیه، ادامه راه ایثار و صیانت از ارزش‌ها الهی و دفاع از آرمان‌های انقلاب، وجه مشترک وصیت نامه‌های شهداست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، ظهر امروز در همایش روز ملی راهیان نور که با حضور خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، با بیان اینکه قدوس تنها ذات اقدس پروردگار است و هر قدسیتی باید در پرتوی قدوس ایجاد شود. اظهار داشت: نورانیت عالم تنها متعلق به ذات مقدس پروردگار است؛ خداوند متعال با ارسال رسول و انزال کتب می‌خواهد انسان را به جایگاه قدسیت و نورانیت برسد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در تشریح دلایل مقدس بودن نظام‌اسلامی و جنگ تحمیلی بیان کرد: نظام اسلامی ما مقدس بوده، زیرا «متصل به وحی و آموزه‌های الهی» است؛ امام خمینی(ره) فرمودند ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله(ص) است و این ولایت نشانه اتصال به قدسیت الهی است.

وی ادامه داد: دومین نکته درباره قدسیت نظام، بایدها و نبایدها و قانونهای آن است؛ نظامی که می‌خواهد قدسی شود باید قانون مقدس و الهی داشته باشد، در نظام اسلامی تمام قوانین بر اساس فقه بوده و تمام قوانین غیرشرعی از درجه اعتبار ساقط است.

تولیت آستان قدس رضوی، سومین شرط قدسیت نظام را اعمال افراد و مسئولان آن معرفی و اظهار کرد: سازوکار و قوانین یک نظام قدسی است، اما باید تمام افراد و مسئولان آن نیز قدسی عمل و فکر کنند و تمام این قدسیت‌ها در جبهه‌های حق علیه باطل متجلی بود.

وی در توضیح چهارمین دلیل مقدس بودن نظام اسلامی و دفاع مقدس، افزود: دفاع ما مقدس است، چرا که دفاع از شریعت، دین و ارزش‌های الهی بود و امروز اثرگذاری آن دفاع مقدس به خطه خوزستان نورانیت بخشیده و الهام بخش تمام آزادگان دنیا برای ایستادگی در برابر ظلم و جور شده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، وجه مشترک وصیت نامه تمام شهدا را خدا محوری و اطاعت از ولایت فقیه دانست و گفت: با کمی دقت و تدبیر در وصیت‌نامه‌های شهدا در می‌یابیم که جهاد برای خدا، اطلاعت از ولی فقیه، ادامه راه ایثار و صیانت از ارزش‌ها الهی و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، وجه مشترک وصیت نامه‌های آنان است.

وی، زیارت بارگاه‌های متبرک ائمه اطهار(ع) را جایگاه انسان سازی معرفی و اضافه کرد: بقاء شهدای اسلام و مناطق عملیاتی جنوب نیز انسان ساز است و به آدمی درس چگونه زیستن، دشمن شناسی، دوست شناسی، مقاومت در راه هدف و آمادگی خطر کردن در راه اسلام را می‌آموزند.

تولیت آستان قدس رضوی، خوزستان را سرزمین زنان و مردان با اراده نامید و ابراز داشت: راهیان نور حرکتی اثرگذار و جریان ساز است، بنابراین باید در جهت استفاده هرچه مطلوب تر از این ظرفیت کوشید و برای عمیق تر و گسترده تر کردن آن‌ چه از لحاظ کمی و چه کیفی برنامه ریزی کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری زنده نگه داشتن یاد و ادامه راه شهدا را از وظایف بزرگ دولتمردان و مسئولان نظام برشمرد و اظهار کرد: دولتمردان و مسئولان باید بدانند وجب به وجب این سرزمین با خون مطهر شهدا حفظ شده و صیانت از دستاوردها و حفظ آثار شهدا بر آنها واجب است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سرآغازی برای شکل گیری مدنیتی به نام اسلام در جهان بوده است، گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی به برکت خون شهدا و ایثار خانواده آن‌ها و به پشتوانه‌ آموزه‌های غنی اسلامی، در حال رقم زدن تمدن و مدنیتی به نام دین و ارزشهای الهی در عالم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: مدنیت انقلاب اسلامی دعوتش حق خواهی، عدالت محوری، زدودن ظلم و نابرابری، ضدیت با استکبار و مبارزه با خود بینی و خود محوری بوده و مدعی است می‌تواند در پرتوی آموزه ها و ارزش های الهی سعادت دنیوی و اخروی بشر را رقم زد.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان با اشاره به این که نوید طلوع تمدن اسلامی امروز در عالم نمایان شده است، تصریح کرد: امتداد راهبردی روشنگری انقلاب اسلامی در بسیاری از نقاط عالم نمایان است و ملت سوریه، عراق و یمن امروز با الهام از انقلاب اسلامی بیدار شده و می‌خواهند مستقل، آزاد و مسلمان زندگی کنند.

برپایه این گزارش، در این مراسم با حضور تولیت آستان قدس رضوی نرم افزار ملک آسمان،آلبوم صوتی قطعه بهشت ویژه روایت تاریخ دوران دفاع مقدس، اطلس عملیات‌های غرب و جنوب غرب کشور، مجموعه کتاب‌های قطعه‌ای از آسمان، 19 جلد کتاب به قطع پالتویی ویژه زائران راهیان نور و تمبر یادبود سالانه راهیان نور رونمایی شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha