چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مرحوم مجاب

حوزه/ مراسم نکوداشت پنجمین سالگرد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین مجاب (عالم نابینا) با حضور فرهیختگان علمی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم تکریم و بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مجاب روز جمعه با حضور علما، فضلا، استادان دانشگاه، مدیران مراکز و مدارس استثنایی و مسئولین  استان و جمعی از نخبگان دارای معلولیت در  موسسه فرهنگ معلولین قم برگزار شد.

این مراسم بزرگداشت که با حضور فرزندان و بستگان این عالم پارسا و مجاهد نستوه برپا گردید، حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی پیرامون شخصیت این عالم مجاهد به ایراد سخن پرداخت.

لازم به ذکر است، عالم وارسته، شاعر ادیب، واعظ توانا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مجاب در سال 1308 در شهر دزفول به دنیا آمد و در سال 1350به اهواز نقل مکان کرد و به امور فرهنگی، دینی اشتغال داشت و در سال 1359به قم هجرت نمود  و سی دو سال در این شهر سکونت داشت .

این عالم، در نوجوانی به روضه خوانی و بیان تاریخ اسلام می پرداخت و در جوانی در مسجد آیت الله نبوی دزفول  به منبر می رفت و بعد از آزادی حضرت امام در سال 1342 از زندان، اولین سخنران در تجمع مردم  دزفول  مرحوم مجاب بوده است.

وی در قم در دفتر برخی از مراجع در مناسبت های مذهبی منبر می رفت و سبک و شیوه سخنرانی ایشان مقبول همه بود.

این عالم وارسته و روشن دل بعد از  82سال عمر با برکت در سال 1390به دیار حق شتافت.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha