پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نیروهای داعشی در پاکستان از نرم افزار تلگرام استفاده می‌کنند

حوزه/به گفته پلیس پاکستان، اعضای داعش برای فرار از ردیابی و شناسایی شدن، به جای استفاده از تلفن از نرم افزار تلگرام برای ایجاد ارتباط استفاده می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به گفته یک افسر پلیس پاکستان، نیروهای داعشی در این کشور به منظور فرار از ردیابی و شناسایی شدن، به جای تلفن زدن به همدیگر یا استفاده از گوشی همراه، از نرم افزار تلگرام برای برقراری ارتباط با همدیگر استفاده می‌کنند و تاکنون نیز این روش برای آنان موفقیت آمیز بوده است.
این افسر پلیس پاکستانی که خواسته نامش فاش نشود همچنین گفت: یکی از ویژگی‌های برنامه تلگرام «خود انهدامی» پیام‌هاست که این خصوصیت برای اهداف تروریست‌ها بسیار مهم است. هنگامی که یک پیام صوتی از طریق اپلیکیشن تلگرام به شخصی می‌فرستید به طور خودکار از تلفن حذف شده و هیچ نسخه پشتیبانی نیز ندارد و به همین جهت نیز غیرممکن است که پلیس و نیروهای امنیتی بتوانند در آن مداخله داشته باشند.
وی افزود: این برنامه علاوه بر ارتباط کلامی که در آن پیام‌رسانان (چاپارها) برای اطلاع رسانی اعضاء فرستاده می‌شدند، تنها راه ارتباطی برای داعشیان می‌باشد. چرا که آن‌ها به خوبی مطلع هستند که ایجاد رابطه و صحبت کردن با گوشی همراه بسیار خطرناک است زیرا نیروهای پلیس امروزه به سادگی می‌توانند آن را ردیابی کرده و در آن اختلال ایجاد کنند. داعشی‌ها همچنین از قدیمی‌ترین روش اطلاع رسانی یعنی استفاده از اشخاص برای رساندن پیام‌هایشان استفاده می‌کنند.
گروهک تروریستی داعش تلاش دارد در پاکستان جا پا باز کند. با گذشت زمان ارتقاء فناوری سبب تغییر جهت سناریوی مبارزه با تررویسم شده است و زمانه‌ای را ایجاد کرده‌اند که نیروهای اطلاعاتی و پلیس دچار ترس از فناوری شده‌اند و تروریست‌ها هیچ گونه نگرانی در این خصوص ندارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha