شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید عباس حسینی پور

حوزه / حجت الاسلام حسینی پور با بیان اینکه یکی از بزرگترین توفیقات الهی به بندگان خاص و ویژه خود شهادت است، گفت: شهادت آرزوی اولیای الهی است.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، گفت :  یکی از بزرگترین توفیقات الهی به بندگان خاص و ویژه خود شهادت است.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد با بیان حدیثی از امیرالمومنین(ع) در خصوص شهادت در راه خدا ، اذعان داشت: حضرت علی عليه السلام  در این باره فرمود من از خدا به گشايش رحمت و بزرگی قدرتش(بر آنكه هر چه بخواهد عطا می كند) می خواهم كه پايان زندگی من و تو را به نيكبختی و شهادت قرار دهد.(نهج البلاغه نامه53)

وی ضمن اشاره به اینکه امیرالمومنین شخصیتی است که آیات فراوانی در مقام او نازل گشته و پیامبر صلی الله علیه و آله بارها در منقبت و عظمت وی سخن گفتند افزود: اما وقتی به زندگی ایشان بنگریم در سراسر عمر 63 ساله ایشان یک مرتبه کلمه «فضه» از ایشان شنیده شد که این اوج مقام شهید و شهادت را می رساند.

حجت الاسلام حسینی پور تاکید کرد: در دین مبین اسلام شهادت به عنوان بهترین نیکی ها معرفی شده است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  می فرمایند: «فَوقَ کُلِّ ذی بِرّ بِرٌّ حَتَّی یُقتَلَ الرَّجُلُ فی سَبیلِ اللهِ فاذا قُتِلَ فی سَبیلِ اللهِ فَلَیسَ فَوقَهُ بِرٌ / برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه خدا کشته شد برتر از آن کاری وجود ندارد»(کافی(ط-الاسلامیه) ج 2 ، ص 348 ، ح 4)

معاون آموزش حوزه علمیه یزد به مقام و منزلت شهید اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمود :  «یشفع الشّهید فی سبعین من اهله / شهید هفتاد نفر از بستگان خود را شفاعت می کند». (کنز المعال، ج4، ص401، حدیث 11119) مقام شفاعت یکی از درجاتی که خداوند به شهدا اعطا می کند.

وی با بیان اینکه شهید اولین کسی است که وارد بهشت برین می شود گفت: امام رضا(ع) در اینباره می فرماید: «افضل الاعمال عند الله ایمان لا شکّ فیه و غزو لاغلول فیه و حجّ مبرور و اوّل من یدخل الجنّه شهید / برترین اعمال نزد خداوند، ایمانی است که در آن تردیدی نباشد و رزم و پیکاری که در آن خیانت در ((غنیمت)) نباشد و حج مقبول و اولین کسی است که وارد بهشت می شود.(بحار الانوار، ج66، ص393، حدیث75)

حجت الاسلام حسینی پور در پایان ضمن اشاره به اینکه شهید سؤال قبر ندارد افزود: شهادت کفاره گناهان شهید است به جز بدی هایی که کفاره آن ادای آن است.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha