شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
۱۲ فروردین

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه یوم‌الله ۱۲ فروردین روز استقلال‌طلبی واقعی ملت ایران است، گفت: ۱۲ فروردین روز وحدت ملی ایرانیان و روز تجلی مشارکت و همدلی واقعی مردم در تعیین سرنوشت خود است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری پیش از ظهر امروز در نشست کمیته اجرایی مراسم یوم‌الله 12 فروردین اظهار داشت: بی‌تردید این روز که به فرموده امام راحل (ره) یوم‌الله است از رخدادهای عظیم و استثنائی تاریخ معاصر در همه‌پرسی مردمی و تعیین نوع و شکل حکومت در جهان است .

وی افزود: برای نخستین بار در جهان، روش و نوع حکومت در یک کشور انقلابی از سوی حضرت امام خمینی (ره) که جهانیان نظاره‌گر آن بودند در سال 58 به همه‌پرسی گذاشته شد.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه 12 فروردین 58 تبلور اتحاد و همدلی مردم و پایان سلطه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بر ایران اسلامی بود، گفت: حضور یکپارچه و حداکثری مردم ایران در پای صندوق‌های رأی در چنین روز مهم و سرنوشت سازی، به آمال و آرزوهای نامشروع قدرت‌های مستکبر در ایران اسلامی بر باد داد.

وی با تأکید بااینکه 12 فروردین برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است که هرگز از یاد و خاطره ملت انقلابی و ولایتمدار ایران زدوده نخواهد شد، اظهار داشت: در چنین روزی مردم ایران با رأی بالا و آگاهانه، حمایت خود از ولایت‌فقیه را به نمایش گذاشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی به اهمیت گرامیداشت دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: نباید مراسم گرامیداشت این روز تحت‌الشعاع ایام تعطیلات نوروزی قرار گیرد.

وی با اشاره به‌قرار گرفتن روز 12 فروردین در بین دو روز تعطیل، گفت: نباید بگذاریم حوادثی تأثیرگذار و بااهمیت چون 12 فروردین که انقلاب و نظام را به تثبیت رساند، تحت‌الشعاع تعطیلات قرارگرفته و کم‌اهمیت جلوه داده شود.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار داشت: بر همین اساس مراسم محوری گرامیداشت دوازدهم فروردین در شامگاه روز جمعه، یازدهم فروردین در مسجد امام رضا (ع) بجنورد که در مسیر مسافران و زائران امام رئوف، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) قرار دارد، برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یوم 12  فروردین، سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی است و ملت ایران با لبیک به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با آرای بالای خود در جهت تحقق نظام دینی و اسلامی حماسه آفریدند

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha