جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجدالاقصی

حوزه/ مدیر مسجدالاقصی گفت: ممانعت از ورود نمازگزاران و جلوگیری از تعمیر مسجدالاقصی با این هدف صورت می گیرد که مسجد خالی از نمازگزاران باشد و در نتیجه به محل رفت و آمد یهودیان تبدیل شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مسئولان بیت المقدس اعلام کردند اشغالگران اسرائیلی با تمام توان خود تلاش می کنند مسجدالاقصی خالی از نمازگزاران فلسطینی باشد و در این زمینه از سیاست های سرکوبگرانه برای ممانعت از ورود آزادانه به مسجد استفاده می کنند و مانع ترمیم و بازسازی این مسجد می شوند و در همین راستا بسام الحلاق مسئول کمیته بازسازی مسجد را بازداشت کرده اند.

عمر کسوانی مدیر مسجدالاقصی در این زمینه گفت: مهم ترین اولویت اشغالگران برای تسلط بر مسجدالاقصی محدود کردن راه های دسترسی و ورود به مسجد و ممانعت از بازسازی و تعمیر آن می باشد.

وی افزود: مسجدالاقصی با نمازگزاران خود زنده است تا در این مسجد عبادت کنند و بر واقعیت اسلامی بودن این مسجد تاکید کنند و علاوه بر این مسجدالاقصی با تعمیر و مرمت و بازسازی آن زنده می شود و زنده می ماند، اما اگر نمازگزاری در مسجد نباشد و سرویس بهداشتی و برق نداشته باشد، چگونه می تواند زنده بماند در حالی که مسجدالاقصی یک بنای تاریخی و قدیمی است که به صورت پیوسته نیازمند مرمت و تعمیر است.

کسوانی ادامه داد: ممانعت از ورود نمازگزاران و جلوگیری از تعمیر مسجدالاقصی با این هدف صورت می گیرد که مسجد خالی از نمازگزاران باشد و در نتیجه به محل رفت و آمد یهودیان تبدیل شود.

از سوی دیگر دکتر ناجح بکیرات رئیس بخش نسخه های خطی مسجدالاقصی گفت: اشغالگران با سیطره بر قدس توطئه های برنامه ریزی شده خود را برای تصاحب مسجدالاقصی و گرفتن آن از مسلمانان اجرا می کنند تا بتوانند آن را یک بنای یهودی قلمداد کنند و بعد هم بتوانند هیکل یهودی مورد نظر خود در آن بنا کنند.

وی افزود: ممانعت از ورود نمازگزاران و جلوگیری از تعمیر مسجدالاقصی از سویی و گشودن باب المغاربه برای رفت و آمد یهودیان به این مسجد از سوی دیگر اقداماتی سازماندهی شده است که برای مصادره مسجدالاقصی صورت می گیرد.

بکیرات هشدار داد: استمرار برخی خرابی ها و کمبود امکانات در مسجدالاقصی باعث خواهد شد رفته رفته این مسجد از نمازگزاران خالی شود و صهیونیست ها بتوانند آن را کاملا مصادره کنند و البته باید توجه داشت ممانعت صهیونیست ها از ترمیم و تعمیر مسجدالاقصی از ده سال پیش شروع شده است که تا کنون نیز ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha