پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری-امام جمعه شیروان

حوزه/ امام‌جمعه شهرستان شیروان با اشاره به اینکه آیین چهارشنبه‌سوری آیینی خرافی و به‌دوراز عقل است، گفت: مردم باید از خرافات و باورهای غلط پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام حسین کوثری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، با تاکید بر ضرورت پرهیز از خرافات، اظهار داشت: ضرورت دارد مردم از خرافات پرهیزکرده و به‌جای انجام برخی از حرکات نامتعارف در ایام پایانی سال، دستگیری از فقرا و صله ارحام را در پیش گیرند.

وی به چهارشنبه سوری و حوادث و تبعاتی که این روز برای مردم دارد اشاره کرد و افزود: اکنون که ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری‌شده است، لازم است که برخی از عادات‌ها، فرهنگ‌ها و همچنین باورهای غلط را کنار گذاشته و به‌جای این‌گونه مراسمات و خرافات به فکر انجام کارهای نیک و خداپسندانه باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان تصریح کرد: چهارشنبه‌سوری هیچ‌گونه سند شرعی در منابع اسلامی ندارد، بلکه خرافه‌ای بیش نیست و از سنت‌های غلط پیشینیان است.

وی، بهترین کار را در ایام پایانی سال اعطای کمک به نیازمندان و فقرا عنوان کرد و گفت: مردم باید توجه داشته باشند که می‌توانند پولی را که می‌خواهند صرف خرید برای مواد محترقه در نظر گرفته‌اند در اختیار پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی کمیته امداد قرار داده و آن را در راه خدا برای فقرا و نیازمندان جامعه احسان کنند و بدین طریق شادی خودمان را در شب عید با آنان تقسیم کنند.

امام‌جمعه شهرستان شیروان از والدین و دانش‌آموزان درخواست کرد تا به‌جای اینکه آن‌ها مال خود را برای ترویج فرهنگ باطل در جامعه مصرف کنند، این مال را برای برطرف کردن نیازمندی‌های فقرا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ضررهای چهارشنبه‌سوری برای همه مشهود است، خاطرنشان کرد: متأسفانه به خاطر همین رسوم غلط، جوانان زیادی زخمی و کشته می‌شوند و پدران و مادران آن‌ها در سوگ آن‌ها می‌نشینند، لذا چهارشنبه‌سوری هم نوعی خرافه است و باید از اصالت‌هایی که موجب پیشرفت ملت ما می‌شود محافظت کرد.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha