جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  محمدرضا بابایی ماهانی، امام جمعه شهرستان فردوس

حوزه/ امام جمعه شهرستان فردوس با اشاره به اقامه نماز جمعه توسط ائمه موقت در هفته اخیر، بیان کرد: ائمه جمعه خراسان جنوبی تا عزل استاندار، در نمازهای جمعه حاضر نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی، امام جمعه شهرستان فردوس در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به تحصن علما و روحانیون در اعتراض به سخنان استاندار خراسان جنوبی "رقص زن و مرد خیلی به اسلام و مسلمین لطمه ای نمی زند"، بیان کرد: تحصن ائمه جمعه، روحانیون و طلاب استان در واکنش به اظهارات نسنجیده استاندار، در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند ادامه دارد.

وی با بیان این که روح و غیرت مردم متدین خراسان جنوبی، به دلیل توهین به مقدسات جریجه دار شده و عزل استاندار را می خواهند، ادامه داد: برخی از مراجع معظم تقلید، تشکل های طلاب حوزه های علمیه مشهد و قم و بسیاری از شخصیت های حقیقی و حقوقی حمایت خود را از متحصنین اعلام کرده اند.

سخنگوی طلاب و روحانیون متحصن ادامه داد: متحصنین عذرخواهی استاندار خراسان جنوبی را نخواهند پذیرفت و تنها خواسته آن ها نیز انتخاب استانداری متدین، انقلابی و ولایی است.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی با بیان اینکه ما تا رسیدن به خواسته نهایی خود به تحصن ادامه خواهیم داد، گفت: در این زمینه تنها از دستور نماینده ولی فقیه در استان اطاعت می کنیم.

امام جمعه شهرستان فردوس با اشاره به اقامه نماز جمعه توسط ائمه موقت در هفته اخیر، بیان کرد: ائمه جمعه خراسان جنوبی تا عزل استاندار در نمازهای جمعه حاضر نمی شوند.

سخنگوی متحصنین بیان کرد:  تصمیمات در شورای متحصنین متشکل از اساتید حوزه، ائمه جمعه و روحانیون برجسته گرفته می شود و به اطلاع مردم و رسانه ها می رسد.

علما برای دفاع از اسلام کوتاه نمی آیند

حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی، مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی نیز در این باره گفت: بیش از 50 درصد از نمازهای جمعه هفته اخیر، به امامت ائمه جمعه موقت برگزار شد و این روند تا حصول نتیجه تحصن ادامه دارد و امامان جمعه استان، نماز را اقامه نمی کنند.

وی ادامه داد: کسی که به اسلام توهین کند شایسته پست و مقام در نظام اسلامی نیست و علما، روحانیون و ائمه جمعه خراسان جنوبی تنها عزل استاندار را خواستار هستند.

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان این که تا عزل استاندار، تحصن علما و روحانیون ادامه خواهد داشت، بیان کرد: علما برای دفاع از اسلام کوتاه نمی آیند و با کسی تعارف ندارند.

انتهای پیام//

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha