پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان خواستار تشکیل کارگروه علمی مشترک حوزه و صدا وسیما تشکیل شد و تصریح کرد: کسانی که حوزه علمیه را از ورود به فضای مجازی می ترسانند، عامل دشمن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در نشستی با رئیس مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، به تخریب نظام اسلامی از سوی دشمن اشاره و تاکید کرد: برخی از کسانی که حوزه علمیه را از ورود به فضای مجازی می ترسانند، عامل دشمن هستند تا آنان در هر کاری که بخواهند در این عرصه انجام دهند، یکه تازی کنند.

وی با اشاره به تلاش حوزه علمیه خراسان در نیاز سنجی و نظام سازی، تصریح کرد: نمی توان بدون آمادگی و هدفمندی با دشمن مقابله کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به فعالیت این حوزه در عرصه فضای مجازی، ابراز کرد: دست کم هر ماه یک طرح و حرکت جدید در این عرصه انجام و ریل گذاری شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه اگر بخش های گوناگون از دین برگرفته نشده باشد، نظامی سکولار تشکیل خواهد شد، ابراز کرد: حوزه علمیه به همین علت باید فعالان زیادی برای پاسخگوئی به نیازهای نظام اسلامی داشته باشد، تا نظامی دینی شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید سخنی روشن و شفاف داشت، تاکید کرد: بزرگترین جنگ امروز درباره فرهنگ و ادیان است که پیشگامان مقابله با آن حوزه های علمیه هستند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: از آنجا که قلمرو دین محدود نیست، به عنوان نقشه زندگی بشر برای انسان با نیازها و استعدادهای بی نهایت برنامه دارد.

وی با اشاره به جلسه ای که با مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی داشته، گفت: بر این اساس، متوجه شدیم که این مرکز در حد امکانات برای همکاری با حوزه علمیه آماده است و نتیجه این جلسه تعامل گسترده تر و با کیفیت بیشتر بود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه علمیه شناخته نشده و خیلی محدود معرفی شده است، اظهار کرد: امروز فعالیت زیادی در عرصه های مختلف در حوزه های علمیه انجام می شود، امام مردم تنها آن را در منبر می دانند، در حالی که حوزه در عرصه های علمی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، تبلیغی، و ... فعالیت های فاخری دارد که باید معرفی شوند.

مدیر حوزه علمیه خراسان بر به روز بودن حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: انتظارات جدید سیاسی، اخلاقی، اقتصادی و... از حوزه های علمیه فراوان است که باید به آنها پاسخ داده شود.

جزیره ای عمل نکنیم

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه نباید جزیره ای عمل کرد، بلکه همه کارها باید سازماندهی و دست کم مجمع الجزایری عمل شود، اظهار کرد: اگر حرکت های آموز شی و فرهنگی با حوزه علمیه همراه باشد، کیفیت خوبی خواهد گرفت.

وی با اشاره به نمونه ای در این زمینه بیان داشت: حرکت معنا دار، هدفمند و آموزش دیده و گسترده حدود 1700 مبلغ در پیاده روی اربعین که از حرم تا حرم می توان نام برد، حماسه ساز و فرهنگ ساز شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، به نگاه و شناخت مقام معظم رهبری نسبت به ظرفیت ها و استعدادهای حوزه علمیه خراسان اشاره و اظهار کرد: بر اساس فرمایش معظم له، حوزه علمیه خراسان می تواند رشد زیادی در فعالیت های مختلف داشته باشد.

کارگروه علمی و فنی حوزه و رسانه ملی تشکیل شود

وی، رسانه را زیر مجموعه فرهنگ دانست و با اشاره به احساس خوبی که در تعامل صداوسیما با حوزه علمیه وجود دارد، نسبت به اهمیت افزایش تعامل حوزه و صدا و سیما و تشکیل کارگروه مشترک علمی و فنی و ارائه برنامه ای منظم تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه این امر منظم تامین کننده خواست مردمی و حرکتی فعال، غیر تکراری و تحولی خواهد بود، گفت: علاوه بر تولید برنامه، چاپ کتاب و مجله نیز می تواند از دستاوردهای این کارگروه باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha