پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ، گفت: مبلغان، هر گونه کار پرورشی و تربیتی در مدارس را براساس طرح تربیتی مدارس امین پیگیری و دنبال کنند و با اخلاص در عمل و روحیه جهادی به این کار مهم و اساسی ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین نبوی، عصر امروز در همایش سالانه روحانیان طرح هجرت و مدارس امین استان تهران که در محل دبیرستان تیزهوشان علامه حلی تهران برگزار شد، اظهار داشت: ابلاغ رسالت های الهی، یکی از وظایف مهم و خطیر مبلغان حوزه های علمیه است.

وی افزود: رساندن رسالت به این معناست که همه ملزومات دینی و ارزش های الهی، باید در نهایت دقت و با خشوع و مهربانی، به مردم ارائه و تبیین شود و در ارائه مفهوم دین به مردم با زبانی ساده سخن بگوید تا مردم بتوانند به راحتی احکام و مفاهیم شرعی و دینی را متوجه شوند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، به ذکر تذکراتی به مبلغین پرداخت و گفت: امام صادق(ع) در حدیثی، سه مجلس را مورد تذکر قرار داده که مورد غضب خدا بوده و خدا عذابش را بر اهل این جلسات نازل می کند؛ از این رو امام صادق(ع) می فرماید پیروان ما در این جلسات نشینند و با آنها رفت و آمد نداشته باشند.

وی افزود: یکی از این مجالس مجلسی است که فردی در بیان حکم مسئله ای و یا در بیان علت دلیلی، به دورغ فتوا و نظر می دهد و به جای اینکه در مورد این مسائل، مردم را به اهلش ارجاع دهد، با نظر غلط خود آنها را گمراه می کند؛ بنابراین با توجه به این مطلب، به مبلغین توصیه می کنم در مواجهه با پرسش های مردم، اگر مسئله ای را نمی دانند، از خودشان نظر ندهند؛ از مردم فرصت بگیریم و به آنها جوابی درست و براساس مطالعه و تحقیق و برطبق مبانی اسلامی جواب دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی گفت: دومین مجلسی که مورد غضب خدا است، مجلسی است که در بیان نظرات دشمنان اهل بیت(ع) در مورد یک مسئله ای حرف آنان را حرفی نو تلقی نموده و از بیان نظر دشمنان تمجید کنند، ولی در مقابل از بیان گفته ها و نظرات ما اهل بیت(ع) خودداری می کنند و یاد ما در آن جلسات کهنه می شود.

وی افزود: با توجه به این مطالب، مبلغین و پژوهشگران عزیز باید توجه داشته باشند که در کنار تجمیع نظرات اندیشمندان غربی و دشمنان اسلام، حتما به بیان نظرات ائمه(ع) در همان موضوع بپردازند و روی آن تأکید و به خوبی برای مردم تبیین کنند؛ و این گونه نباشد که صرفا نظرات غربی ها بیان شود.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور، ادامه داد: سومین مجلسی که از نظر امام صادق(ع) مورد غضب خداست، آنجاست که فرد بخواهد تمایل مردم را به سمت اهل بیت(علیهم السلام) ببنند و از رجوع مردم به ائمه(ع) خودداری کند.

وی یادآور شد: یکی از نکات مهمی که یک مبلغ در بیان رسالت های خداوند متعال و معرفی زیبایی های دینی به مردم باید بدان توجه داشته باشد، این است که این مبلغ دقت داشته باشد که در بیان و رفتار خود، مردم را به سمت خدا و اهل بیت(ع) دعوت کند، نه اینکه دعوت کننده به خود باشد؛ یک مبلغ باید فقط براساس بیان ائمه(ع) و آیات الهی به هدایت فکری و معنوی مردم بپردازد.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی در پایان با اشاره به طرح تربیتی مدارس امین  گفت: به همه مبلغین توصیه می کنم هر گونه کار پرورشی و تربیتی در مدارس را براساس طرح تربیتی مدارس امین پیگیری و دنبال کنند و با اخلاص در عمل و روحیه جهادی به این کار مهم و اساسی ادامه دهند.

313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha