جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر این که جذب در حوزه باید کیفیت محور باشد، گفت: برای جذب علاقمندان به حوزه باید به کیفیت جذب توجه ویژه ای شود و همواره کیفیت محوری سرلوحه پذیرش قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، عصر امروز در اجلاسیه فصلی مدیران مدارس علمیه استان که در مدرسه علمیه رضویه خرم آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه مدیران و اساتید مدارس علمیه باید با اخلاص و دلسوزی در جهت تربیت مبلغانی مهذب و کارآمد تلاش کنند، اظهار داشت: مدیران و اساتید با عمل به رسالت خود به صورت خالصانه و هدفمند، می توانند در به ثمر نشستن تربیت اخلاقی و علمی طلاب کارآمد باشند.

وی با اشاره به اینکه تربیت طلبه در واقع تربیت سربازان امام زمان(عج)، اشاعه آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است، تأکید کرد: با عمل به انتقال سیره اخلاقی و تعلیمی به طلاب می توان در جهت تعمیق و گسترش آموزه های اسلامی و مکتب تشیع در جامعه گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه طلاب مانند امانت در دست مدیران حوزه های علمیه هستند، خاطرنشان کرد: باید برای انتقال معارف ناب اسلامی اخلاقی و آموزش طلاب در مدارس، با نظم، دقت و توجه، رسالت خود را انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به ثبت نام ورود به حوزه نیز بیان داشت: برای جذب علاقمندان به حوزه باید به کیفیت جذب توجه ویژه ای شود و همواره کیفیت محوری سرلوحه پذیرش  قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه و دلسوزان حوزه باید با تشویق و ترغیب جوانان مومن ،انقلابی و مستعد کیفیت محوری را بر کمیت ترجیح دهند خاطر نشان ساخت: برای پذیرش در حوزه تلاش شود جوانان با اخلاق،مومن و مستعد در فراگیری علوم دینی جذب حوزه شوند.

رئيس شورای حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه مسئولان حوزه و متولیان مدارس با دقت نظر بیشتری نسبت به پذیرش افراد علاقمند به حوزه اهتمام داشته باشند یادآور شد: در پذیرش حوزه باید ملاک پذیرش اخلاق محوری و مدارا نمودن افراد با مردم برای حل مشکلات آنان باشد تا در آینده مبلغانی کارآمد در بین مردم داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان گفت: امید می رود دستگاههای تبلیغی و رسانه ای و همچنین نهادهای تبلیغات اسلامی،اوقاف و امور خیریه ،سپاه ،بسیج ،آموزش و پرورش و...نهایت همکاری و دلسوزی را در پذیرش افراد علاقمند و مهذب به حوزه داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha