پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان تهران با بیان این که عمده هجمه دشمنان برای نابودی انسانیت و تضعیف ارزش های انسانی است، گفت: در زمانه ای که در هر ثانیه آن هزاران کلمه انحرافی و شبهات گمراه کننده مطرح می شود، ما به عنوان مسئول دینداری مردم باید قدرتمندانه برای تثبیت مبانی اعتقادی جامعه قدم برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق، عصر امروز در همایش سالانه روحانیون طرح هجرت و مدارس امین استان تهران که در محل دبیرستان تیزهوشان علامه حلی تهران برگزار شد، با بیان این که مبلغین با ایثار و بزرگواری خود وارد این عرصه ارزشمند مهم و البته بسیار دشوار شده اند، اظهار داشت: تبلیغ در عرصه کنونی به دلایل مختلفی شرایط سختی دارد و در کنار گسترش شبکه های مجازی، سطح آگاهی، دقت و ضریب هوشی دانش آموزان و جوانان نیز نسبت به مسائل روز قابل مقایسه با سال های اخیر نیست و این مسئله، کار تبلیغ را تا حدودی برای مبلغین سخت کرده است.

وی ادامه داد: ما به عنوان مسئولین حوزه علمیه تهران از تک تک مبلغین  بسیار سپاسگزاریم که بار سنگین تبلیغ را به دوش گرفته اید و همچون رزمندگانی می مانند که در صف مقدم هستند و حتی جلوتر از آن در صف کمین حضور دارند تا از مرز های دینی و اعتقادی مردم حفاظت و پاسداری کنند.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به دیدار اساتید و طلاب تهرانی با مقام معظم رهبری، افزود: نگاهی که ایشان به حوزه تهران دارند، و رسالتی که برای حوزه تعریف شده است، کار را برای ما و شما سخت کرده است، لذا ارکان حوزه  می توانند این رسالت خطیر را به دوش گرفته و آن را به سر انجام برسانند، از این رو همه ارکان حوزه های علمیه از جمله مبلغین و طلاب از پیشگامان این مسیر هستند و باید درجهت تحقق این اهداف از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی با بیان این که یکی از وظایف اصلی مبلغین غربت زدایی از وجود مقدس حضرت ولی عصر(عج) است، گفت: شناساندن ابعاد وجودی ایشان به مردم در گرو تبلیغ خوب و اصولی است و همین که ما زیبایی کلام ائمه اطهار علیهم السلام را به درستی برای مردم تبیین کنیم، این معرفت و شناخت مردم نسبت به حضرت ولی عصر خود به خود محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که خطبه پیامبر(ص) در روز غدیر نمونه عینی تبلیغ واقعی بود، تصریح کرد: به نظر بنده تبلیغ دانش آموزی و حضور در مدارس امین در عین حال که سخت ترین عرصه تبلیغ است، ولی نهایتاً مفیدترین تجربه را برای مبلغین فراهم می سازد.

وی با بیان این که نبوت و امامت جلوه ای از توحید است، تاکید کرد: بحث امامت یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید طلاب و مبلغین بدان اهتمام داشته باشند و مبانی اعتقادی دانش آموزان را  در این سه موضوع مهم یعنی توحید، نبوت و امامت مستحکم سازند. همین طور که پیامبر(ص) خطبه غدیر را با تمسک به بیش از 50 آیه برای مردم بیان کرد و ده ها بار فضائل امیرالمومنین(ع) را برای مردم تبیین فرمود. یعنی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) علاوه بر بیان این مسائل، به درستی رسالت تبلیغ را نیز انجام دادند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با بیان این که عمده هجمه دشمنان برای نابودی انسانیت و تضعیف ارزش های انسانی است، گفت: تبیین مبانی اعتقادی یکی از وظایف سه گانه ای است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید و طلاب به آن اشاره داشته اند و در زمانه ای که در هر ثانیه آن هزاران کلمه انحرافی و شبهات گمراه کننده مطرح می شود، ما به عنوان مسئول دینداری مردم باید قدرتمندانه برای تثبیت مبانی اعتقادی مردم قدم برداریم.

وی، هدایت سیاسی را دومین وظیفه روحانیت برشمرد و افزود: همین مسئله یکی از وظایف سه گانه ای است که رهبر معظم انقلاب بر دوش حوزه و روحانیت گذاشته است، بنابراین حوزه بصیر، هدایت شده و به هدایت دست یافته است که می تواند جامعه را هدایت و راهبری کند. در همین رابطه امام صادق(علیه السلام) می فرمایند؛ شبهات به کسی که آگاه به زمان باشد هجوم نمی آورد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق ادامه داد: در این روایت بحث آگاهی نکته بسیار مهمی است که مورد توجه امام صادق علیه السلام قرار گرفته است و امام علی علیه السلام در مورد واژه زمان، تفسیری دارند که به نظر بنده دقیق ترین آن به این صورت است؛ «عالم به زمان بودن یعنی نیت خوانی» و به نظر بنده در عصر حاضر وجود مقام معظم رهبری مصداق بارز این معنا هستند و دشمنان نیز به همین امر معترفند که ایشان به اهداف و نقشه های ما تسلط دارند و نیست و اهداف ما را از قبل می فهمند.

وی، روشنگری را از دیگر وظایف مبلغین عنوان کرد و گفت: این که مقام معظم رهبری می فرمایند؛ آن طور که باید به ملزومات اقتصاد مقاومتی عمل نشده است، یعنی در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شده، در مسئله اقتصاد کم کاری شده است و وظیفه مبلغین این است که بدون ورود به جریانات سیاسی، مسائل و مشکلات و موانع پیش آمده را به مردم تبیین کنند.

مدیر حوزه علمیه تهران در پایان اظهار داشت: حضور روحانیت در عرصه خدمات اجتماعی وظیفه سومی است که مقام معظم رهبری بدان تاکید داشته اند و یک طلبه نباید این را کسر شان بداند، بلکه بنا به فرموده رهبری، بحث خدمات اجتماعی یکی از شئون روحانیت است و طلبه باید درد دل مردم را بداند، بین مردم نفس بکشد و غم خوار و پناهگاه مردم باشد و ما در مجموعه مدیریت حوزه تهران در صددیم با تدوین برنامه جامع پنج ساله این سه وظیفه ای را که رهبری بر دوش حوزه و روحانیت قرار داده اند را به نحو مطلوب و شایسته عملیاتی کنیم.

42/313

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha