شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فضای مجازی

حوزه/ مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، هدف اصلی برگزاری کارگاه ‌آموزشی تاثیرات فضای مجازی بر روابط زوجین را ارتقای دانش مبلغان در این حوزه و نشر این مباحث در جامعه ذکر کرد.

حجت الاسلام یحیی کمال در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی  تاثیرفضای مجازی بر روابط زوجین گفت: با توجه به تاثیرات بسیاری که این فضای مجازی روی ارتباط زوجین در جامعه گذارده است، نیاز بود که جلسه و کارگاه تخصصی ویژه مبلغان حوزه برگزار شود.

وی افزود: مبلغانی که در این دوره حاضر بودند در عرصه تبلیغ فعالیت دارند و هرچه معلومات آنها در خصوص مباحث مرتبط به خانواده و اصلاح جامعه بیشتر شود قطعا در مناطق تبلیغی نیز مفیدتر خواهند بود.

مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امروزه بی شک یکی از مهمترین زمینه هایی که باعث رشد آسیب های اجتماعی شده است، مباحث فضای مجازی است؛ بسیاری از اختلافات خانوادگی و طلاق ها به سبب آلودگی ها و آسیب هایی است که از این فضا وارد فضای خانه و زندگی مردم می شود.

وی اظهارکرد: بسیاری از مشکلات زوج های جوان به واسطه فاصله گرفتن از فضای حقیقی و رسوخ آسیب های فضای مجازی در زندگی آنها است؛ اگر طلاب به خصوص مبلغان با این آسیب ها آشنا باشند و راه علاج را به شکل علمی در قالب مشاوره به آنها بگویند قطعا بسیاری از مشکلات جامعه را کاهش خواهند داد.

حجت الاسلام کمال گفت: البته این نکته را نباید از نظر دورداشت که نگاه ما به این عرصه صرفا سلبی نیست بلکه نگاهی ایجابی نیز به این مساله داریم؛ زیرا معقتد هستیم که فضای مجازی یک ابزار است که باید برای حضوری قوی در آن و استفاده از آن در جهت بهبود امور معنوی و خانوادگی مردم استفاده کنیم؛ کما اینکه امروزه شبکه های بسیاری برای آموزش های معنوی و دینی ایجاد شده است و مردم نیز از آنها استفاده می کنند.

وی افزود: در این کارگاه ها است که رویکرد مثبت و منفی در بحث فضای مجازی و ارتباط آن با خانواده ها بحث می شود و طلاب با شناخت دقیق از آسیب ها و چالش ها و ظرفیت های این فضا، مشاوره بهتری به مردم خواهند داد.

حجت الاسلام کمال اظهارکرد: راه های بسیاری برای مقابله و پیشگیری از آسیب های فضای مجازی وجود دارد که طلاب می توانند با حضور در این دوره های تخصصی آنها را فرابگیرند و استفاده بهینه از این فضا را در جامعه نهادینه کنند.

وی گفت: در این کارگاه حدود هزار نفر از مبلغان حضور یافتند که دکتر براتی از کارشناسان و روانشناسان بنام کشور نیز به ارایه مباحثی در خصوص اصول مشاوره در مورد فضای مجازی و خانواده و... پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha