جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام احمد سالک

حوزه/ نائب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیمی از مساجد کشور خالی از حضور امام جماعت بوده و حوزه علمیه موظف است در این زمینه فکری جدی کند، گفت: اگر امروز ما این سنگرها را پر نکنیم، دشمن در آن نفوذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک، شامگاه شنبه در همایش سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان، پیرامون نقش مساجد در تربیت و توسعه آموزه‌های دینی در جامعه، اظهار داشت: مساجد از قدرت تربیت نیرو متناسب با اصول انقلاب برخوردارند و حال آنکه این موضوع، امری بی نظیر است.
وی با بیان اینکه مساجد، انسان‌های آگاه، با بصیرت، دشمن‌شناس و دوست‌دار ولایت تربیت می‌کند افزود: حزب‌الله در مساجد شکل می‌گیرد و آنچه در این عبادت‌گاه‌ها تجلی می‌کند، نماد وحدت و همدلی هستند که قرآن و نهج‌البلاغه اساسنامه‌های آن قرار گرفته است.
نائب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیمی از مساجد کشور خالی از حضور امام جماعت هستند، افزود: حوزه علمیه موظف است در این زمینه فکری جدی بکند.
وی در ادامه یادآور شد: البته اگر حوزه علمیه بخواهد پیش‌نمازهایی را برای 2 مسجد درنظر بگیرد که پس از اتمام نماز سریع مسجد را ترک کنند و به اقامه نماز در مسجد دیگری مشرف شوند، کرامت مأمومین زیر سوال خواهد رفت؛ لکن مشکل اصلی حوزه‌های علمیه عدم تربیت نیروی لازم برای استفاده از سنگرهای اسلام است، چنانکه اگر امروز ما این سنگرها را پر نکنیم، دشمن در آن نفوذ خواهد کرد.
حجت الاسلام سالک در رابطه با نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اذعان کرد: این کانون‌ها راهبرد جدی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و اسلام ستیزی است و فسلفه شکل‌گیری آن تربیت نیروهایی منطبق با اسلام ناب است، براین اساس افزایش اعتبارات این مراکز اساسی بوده و مجلس شورای اسلامی همواره این دغدغه فرهنگی را دنبال می کند.
وی با بیان اینکه 250 مرکز فعال و خودجوش فرهنگی در 2 سال اخیر به دلیل حذف بند 50 از جدول 17 ابلاغیه مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی، توسط دولت بودجه حمایتی دریافت نمی‌کنند افزود: وقتی علت حذف این ردیف بودجه را جویا شدیم، گفتند این مراکز مردمی است و باید توسط خود مردم تأمین شود؛ آیا دغدغه دولت‌مردان ما نسبت به فرهنگ باید این‌گونه باشد؟
نائب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دشمنان اسلام علیه فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی اظهار کرد: دشمنان میلیاردها دلار علیه مساجد، امام جماعت و فرهنگ قرآنی هزینه کرده‌اند و 3.5درصد از بودجه کل کشور خود را به این امر اختصاص داده‌اند، در حالیکه در ایران تنها 1.2 درصد از بودجه کشور به امور فرهنگی اختصاص یافته که گاه در عمل از این مقدار هم کمتر هزینه می‌شود.
حجت الاسلام سالک در پایان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و ائمه جماعت، باید رابطه صمیمی با جوانان برقرار کنند، افزود: جوان‌هایی که به کانون‌ها و ائمه جماعات دل می‌بندند، سدی در مقابل دشمنان هستند و باید از هرنظر حمایت شوند؛ کما اینکه روحانیون موظف هستند، برای پاسخگویی به سوالات و شبهاتی که برای این جوانان پدیدی می‌آید، وقت مورد نظر اختصاص داده و در هدایت آنان از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha