شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی

حوزه/ رئیس دبیرخانه اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام با بیان اینکه در حال تدوین سند حقوق زائر هستیم، گفت: زائران از لحاظ فکری، تربیتی، فرهنگی و امنیتی دارای حقوقی هستند؛ همانگونه که اگر اتفاقی برای یک گردشگر در کشوری بیفتد نهادهای مختلف به یاری او می رسند، زائران نیز باید در صورت مواجهه با مشکل از سوی ارگان ها حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حسینی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی گفت: آستان قدس رضوی سال گذشته از سایر آستان های مقدس دعوت به عمل آورد و در اجلاسی که در سالروز میلاد امام رضا(ع) در مشهد با حضور تولیت های ایران و عراق و سوریه برگزار شد، تفاهمنامه جامع همکاری های مشترک در 6 محور به تصویب رسید.

معاون تبلیغات و ارتباط اسلامی آستان قدس رضوی افزود: این یک اقدام بی نظیر در جهان اسلام به شمار می آید که دغدغه آن در گذشته وجود داشت. ظرفیت عتبات مقدس بسیار استثنایی است که اگر با یکدیگر هم افزایی داشته باشند، می توانند اهداف خود را بیش از گذشته محقق کنند.

رئیس دبیرخانه اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام تصریح کرد: در اولین اجلاس که در مشهد برگزار شد تولیت های آستان قدس رضوی، معصومی، حسنی و احمدی و همچنین سازمان اوقاف و حج زیارت از ایران، تولیت های عتبات عالیات، دیوان وقف شیعی، مزارات شیعه و مسجد کوفه از عراق و همچنین تولیت های حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) حضور داشتند.

وی ادامه داد: چشم انداز حرکت ما افزایش انسجام و یکدلی و افزایش کیفیت و کمیت خدمت به زائران است. هم اکنون حرم حضرت معصومه(س) میزبان سومین نشست نمایندگان اعتاب مقدس به شمار می آید و آیین نامه های داخلی را به تصویب رسانده و در حال تدوین سند حقوق زائر هستیم.

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی خاطرنشان ساخت: زائران از لحاظ فکری، تربیتی، فرهنگی  و امنیتی دارای حقوقی هستند. یک زائر همانند یک گردشگر است پس همانگونه که اگر اتفاقی برای یک گردشگر بیفتد  نهادهای مختلف به یاری او می رسند، زائران نیز باید در صورت مواجهه با مشکل از سوی ارگان ها حمایت شوند.

معاون تبلیغات و ارتباط اسلامی آستان قدس رضوی از اجلاسیه اعتاب مقدس به عنوان نوزاد تازه متولد شده یاد کرد و خاطرنشان ساخت: امید می رود بارگاه های مقدس در سایر کشورهای اسلامی به ویژه آذربایجان، افغانستان و اردن به این اجلاسیه بپیوندند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha