پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان در دیدار نمایندگان عتبات مقدس ایران و عراق

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: هجمه فرهنگی شدیدی علیه جامعه و جوانان ما به راه افتاده است و در حالی که جوانان باید از مراکز دینی و امام زمان(عج) دور می شدند اما شاهد افزایش مستمر حضور مردم در مراکز عبادی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان در دیدار نمایندگان عتبات مقدس ایران و عراق شرکت کننده در سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان  اسلامی در قم گفت: ما به شما به عنوان خادمان اهل بیت افتخار می کنیم و این افتخار را داریم که خادم شما باشیم زیرا شما خادم اهل بیت هستید.

وی با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم افزود:  200سال پس از روایت امام صادق(ع) در باره قم بود که امام زمان (عج) دستور ساخت مسجد جمکران را داد تا نواحی قم مشخص شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران درباره این مسجد تصریح کرد: مسجد جمکران پیش از انقلاب از شهرت برخوردار نبود و تنها خواص به زیارت مسجد می آمدند. ائمه اطهار با توجه به علمی که دارند، می دانستند که انقلابی در ایران رخ خواهد داد و حکومت اسلامی برپا می شود تا این مسجد به عنوان پناهگاه و پایگاه عاشقان امام مبدل می شود .

وی از استقبال روزافزون به مسجد مقدس جمکران یاد کرد و ادامه داد: آمارها نشان می دهد که 13 سال پیش تقریبا یک میلیون نفر در یکسال به زیارت مسجد آمدند، آمار سه سال پیش نیز نشان دهنده حضور بیش از 15 میلیون شخص داشت و آمار سال گذشته از حضور 21 میلیون نمازگزار در مسجد مقدس جمکران خبر می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان خاطرنشان ساخت: این در حالی است که هجمه فرهنگی شدیدی علیه جامعه و جوانان ما به راه افتاده است و در حالی که جوانان باید از امام زمان(عج) و مسجد جمکران دور می شدند شاهد معجزه الهی هستیم. برخلاف این توطئه دشمنان به ویژه علیه بانوان و جوانان شاهد افزایش مستمر حضور مردم در مراکز عبادی هستیم.

تولیت مسجد جمکران ادامه داد: این مساله درباره اعتکاف نیز صدق می کند به گونه ای که در سال های دور تنها سه نفر در مسجد کوفه اعتکاف کرده بودیم و حدود 50 سال پیش نیز تنها 5 الی 10 نفر در مدرسه فیضه اعتکاف می کردیم اما هم اکنون میلیون ها شخص به ویژه جوانان در اعتکاف حضور می یابند.

تولیت مسجد مقدس جمکران تأکید کرد که بیش از 60 درصد حاضران در مسجد جمکران جوانان هستند و این یک معجزه الهی در این دوران به شمار می آید.

وی افزایش روحیه شهادت طلبی را مقدمه ظهور حضرت ولیعصر(عج) برشمرد و گفت: سال های قبل افراد بسیار کمی آمادگی شهادت در راه امام زمان را داشتند اما هم اکنون میلیون ها تن از نیروهای بسیج مردمی عراق و حزب الله لبنان و شیعیان بحرین و عاشقان اهل بیت در یمن آماده شهادت هستند. میلیون ها جوان ایرانی نیز حاضرند جان خود را در راه امام زمان(ع) تقدیم کنند که این مساله نوید نزدیک شدن به زمان ظهور را می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطراتی از امام راحل(ره) پرداخت و افزود: امام خمینی 13 سال در عراق زندگی کرد و در طول این مدت  بیش از 4500 بار به زیارت امام علی(ع) مشرف شد. سالی 4 یا 5 بار به کربلا می رفت و در مجموع بیش از 300 بار به زیارت امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(س) رفت.

وی با اشاره به عشق امام خمینی به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: امام در زمان شهادت سید مصطفی حتی یک لحظه هم اشک نریخت و می گفت که این شهادت از الطاف الهی است اما هر زمان که مرثیه امام حسین(ع) قرائت می شد، به شدت اشک می ریخت به گونه ای که ما می ترسیدیم قلب ایشان بایستد.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان ساخت که من بیش از 25 سال در کنار امام خمینی در قم و نجف و جماران بودم و ایشان بیش از 70 سال هیچگاه نماز شب را ترک نکرد. انقلاب امام خمینی پایه های کاخ استکبار جهانی را به لرزه درآورد و این مساله از خلوص و عبادت وی و عشق به اهل بیت نشأت می گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha