پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سعادتی

حوزه/ مسئول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی از پذیرش ۶۸۰ طلبه جدید در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسئول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بجنورد اظهار داشت: نام‌نویسی برای پذیرش طلاب از پانزدهم بهمن‌ماه آغاز و تا 15 فروردین ۹۶ نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خراسان شمالی برای سال تحصیلی آینده ظرفیت جذب 680 طلبه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ را دارد، افزود: بر اساس برنامه 70 روحانی مبلغ به‌منظور تشویق، ترغیب و راهنمایی دانش‌آموزان مستعد برای تحصیل در حوزه، به آموزشگاه‌های استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام سعادتی ادامه داد: این تعداد روحانی مبلغ در سطح  مدارس، آموزشگاه‌ها و خوابگاه‌های شبانه‌روزی استان حضور می‌یابند و شرایط جذب در حوزه‌های علمیه را برای دانش آموزان بیان می‌کنند. همچنین از ظرفیت ائمه جمعه استان نیز برای ترغیب و تشویق دانش آموزان به ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه نیز بهره گرفته شده است.

مسئول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: ورود جدی ائمه جمعه به موضوع پذیرش طلاب و فراهم شدن امکان سخنرانی مدیران مدارس علمیه شهرهای مختلف استان پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز از دیگر اقداماتی است که برای ترغیب و تشویق دانش آموزان انجام‌شده است.

حجت‌الاسلام سعادتی همچنین با اشاره به تعامل صورت گرفته با دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی، گفت: تلاش شده تا با همکاری و مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برای پذیرش بهتر دانش آموزان روستایی علاقه‌مند به تحصیل در مدارس علمیه اقدام شود.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت روحانیان مبلغ و طرح هجرت مستقر در روستاها، اظهار داشت: روحانیون مبلغ و طرح هجرت مستقر در روستاها نیز با سخنرانی در بین مردم روستا و دانش آموزان زمینه ترغیب و تشویق آن‌ها را برای ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه فراهم می‌آورند.

مسئول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: همچنین استفاده از ظرفیت طلاب و اساتید مدارس علمیه، معرفی طلاب ممتاز در بین دانش‌آموزان مناطق خود و اجرای طرح یک روز در حوزه علمیه از دیگر برنامه‌های اجرایی در راستای جذب و پذیرش بهتر علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس علمیه استان است.

حجت الاسلام سعادتی با بیان اینکه تمام برنامه ریزی‌های لازم برای اطلاع رسانی و جذب حداکثری علاقمندان به حوزه در استان خراسان شمالی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: امید می رود با تشریح دقیق و بیان آثار و برکات تحصیل در حوزه، شاهد جذب حداکثری جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی، به مدارس علمیه این استان باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha