جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موسی خلخالی در دیدار نمایندگان سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام با تولیت مسجد مقدس جمکران

حوزه/ گسترش روحیه شهادت طلبی در راستای حمایت از تشیع و اعتقادات شیعه را می توان در فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی مشاهده کرد که صدها هزار تن از جوانان به عشق شهادت و دفاع از عقیده به جبهه رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» موسی خلخالی در دیدار نمایندگان سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام با تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: گردهمایی تولیت های عتبات مقدس جهان اسلام یک اقدام شجاعانه و بزرگ از سوی آستان قدس رضوی به شمار می آید. این اجلاسیه، نتایج و پروژه های بزرگ نشر فکر و فرهنگ اهل بیت(ع) در سراسر جهان و افزایش کیفیت خدمت به زائران را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به افزایش روزافزون استقبال مردم از عتبات مقدس افزود: بنده مدتی تولیت مسجد کوفه را برعهده داشتم و در این مدت شاهد افزایش حضور مردم در مسجد بودم. اعتکاف در مسجد کوفه که به دلیل حکومت دیکتاتوری صدام تعطیل شده بود پس از بازسازی مسجد در سال 2009 میلادی از سرگرفته شد.
خلخالی تصریح کرد: در سال اول فقط 300 معتکف داشتیم که به تدریج بر آمار این افراد در سال های بعد افزوده شد. این جمعیت در اعتکاف ماه رمضان به حدی می رسد که امکان ارائه خدمات به همه آنها مقدور نبود و شرمنده معتکفان می شدیم.
وی از زیارت اربعین حسینی به عنوان نمونه ای دیگر از افزایش گرایش مردم به اعمال عبادی یاد کرد و ادامه داد: در زیارت اربعین که یک زیارت عظیم به شمار می آید، تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی معلوم نیست. گرچه رسانه ها از حضور چندین میلیون تن خبر می دهند اما اعتقاد داریم که تعداد زائران به مراتب بیشتر است.
مدیرکل عتبات و مزارات عراق ادامه داد: گسترش روحیه شهادت طلبی  در راستای حمایت از تشیع و اعتقادات شیعه را می توان در فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی مشاهده کرد که صدها هزار تن از جوانان به عشق شهادت و دفاع از عقیده به جبهه رفتند.
وی خاطر نشان ساخت: جوانان سراسر کشور عراق  حتی در سامرا نیز روحیه شهادت طلبی برای دفاع از عتبات مقدس را نشان دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha