پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت تکریم و خدمت به زائران اماکن زیارتی گفت: تکریم زائران بقاع متبرکه، خدمت به اولیای الهی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در گردهمایی خُدّام و هیئت‌امنای بقاع متبرکه استان خراسان شمالی که در محل امامزاده سید عباس(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ثواب خدمت به زائران امامزادگان و بقاع متبرکه، کمتر از ثواب زیارت زائران نیست و به همین دلیل خدام بقاع متبرکه، در ثواب زیارت زائران شریک خواهند بود.

وی با بیان اینکه خدمت به زائران خاندان اهل بیت(ع)، مقام غیرقابل وصفی دارد و باید قدر این نعمت را دانست، خطاب به خدام امامزادگان، گفت: شما خادمان خدا هستید و هر قدمی که در این راه برمی‌دارید و هر  کار و خدمتی که برای زائران انجام می‌دهید، ثواب و اجر بسیاری در پیشگاه خداوند متعال دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت دیدگاه زائر محوری و تسهیل امر زیارت، گفت: زائر محوری و رفع موانع و مشکلات در راستای ایجاد یک زیارت خاطره‌انگیز، باید همواره مدنظر خادمان بقاع متبرکه و امامزادگان باشد.

وی گفت: تکریم و خدمت به زائران در بقاع متبرکه از سوی خُدام و هیئت امناء امامزادگان، موجب نشر ارزش‌ها و معارف دینی و حضور پررنگ‌تر مردم در این اماکن می‌شود.

ایام نوروز فرصت فرهنگی بقاع متبرکه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم در این مراسم، با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه امسال تا 15 فروردین 96 در 33 بقعه متبرکه شاخص این استان، گفت: طرح آرامش بهاری ویژه استقبال و میزبانی از مسافران نوروز 96، در سطح بقاع متبرکه استان خراسان شمالی اجرا می‌شود.

 حجت‌الاسلام سید جواد رئوفِ سیدنژاد، ازجمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در سال 96 را برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو همراه با قرائت دعای تحویل سال نو، تواشیح، سرود، قرائت زیارت آل یاسین، پخش بیانات نوروزی مقام معظم رهبری و سخنرانی در صحن مطهر و خیمه‌های معرفت با غرفه‌های متنوع فرهنگی، کودکان، پاسخ به سؤالات شرعی، عفاف و حجاب عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته دوره آموزشی ویژه مجریان طرح آرامش بهاری در سطح بقاع متبرکه شاخص استان خراسان شمالی،‌ برای هر چه‌بهتر برگزار شدن این طرح، با حضور هیئت‌امنا و خادمان بقاع متبرکه برگزار شده است.

حجت‌الاسلام سیدنژاد با بیان اینکه ایام نوروز، ظرفیت عظیمی برای بهره‌برداری از فضا و امکانات بقاع متبرکه، برای تبدیل‌شدن به قطب فرهنگی ایجاد می‌کند، گفت: ارائه خدمات به مسافران، زائران و گردشگران، احیاء سنت‌های اصیل اسلامی مثل عید نوروز، تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و همچنین ترویج سنت اصیل وقف، از جمله اهداف طرح آرامش بهاری است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha