جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و سفرهای نوروزی، از ساماندهی مناطق تفریحی و گردشگری این استان توسط روحانیون به‌ منظور رعایت شئونات اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت‌الاسلام علی خادمی صبح امروز در نشست با روحانیان مبلغ استان خراسان شمالی، با اشاره به وظایف آنان در ایام تعطیلات نوروز،‌ اظهار داشت: توجیه مردم برای ضرورت رعایت شئونات اسلامی از جمله حجاب و اخلاق در مناطق تفریحی و گردشگری، بسیار مهم است.

وی افزود: به‌منظور رعایت شئونات اسلامی در اماکن تفریحی و گردشگری استان خراسان شمالی، انجام کارهای فرهنگی بسیار مهم و اثرگذار است که باید بیش‌ از پیش مورد توجه روحانیان و متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه قرار گیرد.

رعایت شئونات اسلامی در اماکن تفریحی و گردشگری الزامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه رعایت شئونات اسلامی در اماکن تفریحی و گردشگری الزامی است، گفت: استفاده از ظرفيت سازمان‌هاي فرهنگی و روحانیون مبلغ برای ترويج فرهنگ عفاف، حجاب و اخلاق در اماکن تفریحی و گردشگری، از جمله راهکارهای مورد نظر است.

وی افزود: روحانیون با تبيين و تحليل ريشه‌هاي ديني و اعتقادي فرهنگ عفاف و حجاب به‌ ویژه براي نسل جوان و ترويج الگوهاي مناسب براي عفاف و حجاب، و همچنین ممانعت از ترويج فرهنگ مدگرايي منفی، می‌توانند به رعایت و ترویج شئونات اسلامی در اماکن تفریحی و گردشگری بپردازند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه فعالیت و کار فرهنگی، مذهبی و تبلیغی تعطیلی ندارد، گفت: روحانیان برای ارتقای بُعد معنوی و فرهنگی جامعه، رسالتی مستمر دارند، چرا که رسالت تبلیغ و تبیین آموزه‌های دینی تعطیل‌بردار نیست.

وی فضاسازی مناسب و ساماندهی اماکن، مناطق تفریحی و گردشگری را از امور ضروری و تأثیرگذار در ایام تعطیلات نوروزی دانست و اظهار داشت: تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری یک منبع بزرگ تولید اقتصادی بوده؛ ازاین‌ رو تأمین نیاز فرهنگی و مذهبی مردم در این ایام در این اماکن تفریحی از حقوق مسافران به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: گاهی اوقات به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی از سوی عده‌ای از گردشگران، لذت بهره‌مندی از طبیعت به کام دیگر مسافرین و میهمانان طبیعت که به‌صورت خانوادگی و به‌ منظور طبیعت‌گردی و برخورداری از تفریحات سالم عازم این استان شده‌اند، تلخ می‌شود.

وی با بیان اینکه حجاب و اخلاق، پديده مذهبي - ارزشي مهمي در تعاليم اسلامي است و توجه به زمينه‌هاي فرهنگي اجتماعي آن بسيار شايسته و لازم است، خاطرنشان کرد: اشاعه و تعميق حجاب و اخلاق در جامعه نيازمند آموزش‌هاي بنيادين و مداوم است؛ بديهي است که در کنار شرايط مساعد اجتماعي، براي ارزش تلقي کردن و الگوپذيري اين فرهنگ، نيازمند دروني و نهادينه شدن آن در وجود افراد است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha