جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خواهران

حوزه/ یک کارشناس فضای مجازی، با اشاره به ضرورت های حضور روحانیون در عرصه فضای مجازی، گفت: ورود آگاهانه طلاب به فضای‌مجازی، دشمن را زمین‌گیر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، رضا جمشیدکیانی کارشناس مرکز فناوری و اطلاعات قم، پیش از ظهر امروز در نشستی با موضوع شناخت فضای مجازی که به منظور انگیزه سازی و تبیین ضرورت حضور طلاب در فضای مجازی و در محل سالن اجتماعات مرکز تخصصی فقه اصول النفیسه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از حضور در فضای مجازی، صرفا ایجاد کانال، وبلاگ،سایت و یا گروه نیست، بلکه هدف، حضور مؤثر و تأثیر گذار، با خروجی مناسب است.

وی با بیان این که برای حضور موفق در عرصه فضای مجازی، باید ابتدا ضرورت ها را شناخت و روش مقابله با آسیب ها و تهدیدات را آموخت، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در همین راستا فرمودند، که باید با استفاده از توانایی ها و استعدادهای جوانان کشور و با سیاست گذاری های صحیح، اقدامات سنجیده و هماهنگ، بدون از دست دادن زمان، به سمت خروج از حالت انفعال و حضور فعال در عرصه فضای مجازی و تأثیر گذار، تولید محتوای متقن و جذاب حرکت کنید.

این کارشناس فضای مجازی با بیان این که ضرورت و اهمیت تأثیر گذاری در این فضا، بر کسی پوشیده نیست، گفت:‌ بر این اساس، این حضور و تأثیر برای طلاب، به منظور هدف والای تبلیغ بین المللی، دو چندان است ولی باید برنامه ریزی دقیق داشت.

کارشناس مرکز فناوری و اطلاعات قم، لزوم شناخت روحانیون از فضای مجازی و جلوگیری از اجرای نقشه های دشمنان برای انحراف جوانان در این محیط و همچنین مقابله با شبهه پراکنی دشمنان را از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی عنوان کرد و گفت: علمای عظام و مراجع تقلید، از جمله آیت الله جوادی آملی و حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در بیانات خود تخریب و سازندگی را دو ویژگی فضای مجازی میدانند؛ این سخن حقیقتی است که نمی توان از آن فاصله گرفت.

کیانی، گفت: البته به نواقص و مزایای فضای مجازی، باید به صورت همزمان به آن ها توجه کرد،‌ که از آن جمله می توان به فراهم آمدن امکاناتی بی نظیر برای دسترسی بیش تر به مباحث دینی و معنوی، ضعف کمی و کیفی محتوای اینترنت برای دین پژوهان و مطالعات دینی، وجود دیدگاه های مختلف، آراء و برنامه های غربی در مورد موضوعات اسلامی، بازگشت و اقبال نسل جدید جهان به دین و معنویت، همزیستی قابل توجه دین و فضای مجازی، گسترش فعالیت های ضد دینی و اشاعه افکار و اندیشه های باطل و ... است؛ که هر شخصی که می خواهد در این عرصه فعال شود، باید به این موارد آشنا شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha